fredag 6 augusti 2010

Rix fm och snälla kunder

Hej på er alla!
Jag tog någon dags semester från bloggen som ni kanske märkte, men jag hade helt enkelt inte tid att sitta här och knappa. :)
Igår kom jag tidigt från jobbet och kunde planera in en massa skoj under eftermiddagen! Jag bestämde mig för att stjäla mina pärons bil en stund och smuggla med mig en massa brudar in till Rix Fm-festivalen. Nathalie, Mikaela, Martina och Kelly knölade in sig med mig i Blå Faran och så drog vi iväg! Parkerade en bit utanför med risk för att inte komma levande ifrån Kalmar om vi gav oss in i stan bland alla galna bilister. *s*
På stortorget spelade någon DJ när vi kom fram och musiken fyllde hela luften. Ni vet sådär så ljudet liksom studsar mellan husen, får hela kroppen att pulsera i takt och pälsen reser sig på armarna. Det är en musikupplevelse mina vänner! Nästan bättre än sex, I have to say... *s*

Det blev dock en väldigt sen kväll vilket resulterade i att Kelly inte somnade förrän halv elva. Inte så smart med tanke på att vi skulle masa oss upp tidigt och iväg till dagis och jobb idag. Tur det händer så väldigt sällan... *s*
Min fina mingelpingla :)
Brudarna skakar loss
The start!
Love generation
Bar för att Kelly är bäst (på att slita hår från mitt huvud bland annat...)
Mickan
Bara för att Martina kommer mörda mig för den här bilden ;)
Kelly har såklart tagit efter sin tuffa mammas pose! ;D


Idag hade jag en så snäll kund! Såhär löd samtalet:
K: Har du haft semester än?
C: Nej, jag har ingen semester alls.

K: Jaså?

C: Nej, jag jobbar hela somrarna och pluggar resten av året. *ler stort*

K: Och så har du en liten med?

C: Ja precis!

K: Oj då, att du orkar... Du ser ju så pigg och fräsch ut, det är så roligt att se dig!
C: Åh, så roligt att höra. Tack!
K: Det är tur du är ung...


Ja, såna kunder gillar jag. Hon gjorde min dag med sina fina ord. :D

I morgon lovade jag att hoppa in och jobba några timmar på jobbet. Det känns svårt eftersom jag förlorar en halv dag med Kelly när vi egentligen skulle varit lediga tillsammans, men när de kommer och bönar och ber på sina bara knän och säger att jag är deras sista hopp så kan jag ju bara inte säga nej! Cissi = Si si = Ja ja = Mitt smeknamn tyder tydligen på att jag har svårt att säga nej. Så sant så sant... *s*

Nu är det läggdags!
XoXo/Cecilia

Inga kommentarer: