onsdag 25 augusti 2010

Röriga funderingar en sen onsdagskväll

Jag och Jonna pratade om det där med valmöjligheter idag. Alternativ och valmöjligheter för att vara exakt. Har man för många alternativ blir det rörigt för de flesta av oss. Speciellt för såna som jag, som lider av enorm beslutsångest.

Tänk såhär: du ska köpa glass och kommer in i glasskiosken. Där finns det femtio glassorter att välja på. Hur gör du?
Jag skulle förmodligen ta något jag redan smakat, något jag vet är gott. Eller prova något jag aldrig smakat. Eller helt enkelt bryta ihop och strunta fullkomligt i att köpa glass...
Många alternativ ger många valmöjligheter, och det är här det blir jobbigt.
Tänk om jag skulle välja den där glassen jag så väl vet att jag tycker om, skulle jag då gå miste om någon ännu bättre?
Tänk om jag skulle välja något oprövat, något nytt och spännande, skulle jag då ångra att jag inte valde ett säkert "kort"?
Tänk om jag skulle bryta ihop och gå därifrån? Jag kanske aldrig skulle få chansen att besöka den där glasskiosken igen...
Att våga slänga sig i poolen utan att veta om där finns vatten är inte så lätt som det låter...
Ska man inte helt enkelt göra det till en vana att alltid följa sitt hjärta?

Jag sitter och pluggar nu, hör och häpna! Jag måste ägna mig en stund åt att sätta mig in i vad alltsammans handlar om för det har ju runnit ur minnet totalt... I morgon ska jag traggla, traggla och traggla tills allt det där jag missade att nöta in i vintras, sitter som en smäck! Jag tänker se till att jag slipper den här tentan sen, och då har jag inget annat val än att klara den... *s*

Jag kunde följt med Nathalie till Torsås ikväll, sovit borta och spenderat morgondagen i skogen på kantarelljakt. Jag tackade ja till en början, men insåg kort därpå att jag aldrig skulle klara den här förbannade tentan om jag inte snällt stannade hemma och pluggade på den istället. Vuxenpoäng? *ts*

Sov gott kära läsare och dröm fina drömmar!
With love/Cecilia

Inga kommentarer: