lördag 18 september 2010

Barnfilosofi

Godkväll alla härliga!
I morgon är det val - tid för förändring. I really hope so... Nåja, det enda man kan göra är att gå dit och RÖSTA. Om inte annat har man faktiskt ingen som helst rätt till att sitta och gnälla om samhället spinner iväg åt något annat håll än det man vill gå. Man kan inte göra mer än sitt bästa och jag hoppas verkligen att det räcker!

Vi hade en väldigt trevlig dag på vattenpalatset igår. Det var inte ens några svårigheter med att få upp Kelly ur badet, hör och häpna! Kanske berodde på att jag mutade henne med att vi skulle åka till mormor på kalas. Ja, min lillebror fyllde nämligen femton hela år igår. Congratz, sa vi till honom och åt upp allt deras fika.

Kvällen spenderades med syster Therese och härliga Nathalie, Eclipse, Tingeling, omåttliga mängder chips o dipp, popcorn, sötsliskig cola och enorma mängder skratt. Vi snackar Fredagsmys Deluxe helt enkelt!
Denna kväll resulterade i en oacceptabel viktuppgång som innebär att jag nu måste börja träna och dieta en smula. Åtminstone äta lite nyttigare i några dagar. ;)

Den här dagen har vi ägnat åt... ganska lite faktiskt. Jag har verkligen känt mig så jäkla opedagogisk den här veckan! Har inte varit ute och varken lekt eller cyklat särskilt mycket och det är inte alls likt mig! Nåja, man kan väl inte vara perfekt jämt, jag tar igen det med stor marginal nästa mammavecka. :D
Vi hälsade på Sanna och hennes grabbar en stund på eftermiddagen och det var så väldigt trevligt. Jag är så jäkla tacksam för att jag fått en så lätthanterlig (nåja...) och social unge som allt som oftast innebär noll problem att ha med sig på bortaplan. <3
Sanna lekte outtröttligt kurragömma med Kelly och jag blev helt slut bara av att sitta och titta på (ja, för jag får nästan aldrig vara med och leka när det finns roligare människor att leka med *fnissar*)...

På väg hem började vi prata om mörkret. Kelly frågade massor av djupa saker och jag förväntades svara.
- Var bor mörkret, mamma? frågar Kelly.
- Ehm... *tänker* Hm... *tänker lite till*
Vad fasen ska jag svara på det?!
- Mörkret bor bakom solen, svarar jag. Det kommer fram när solen går och lägger sig, och gömmer sig när solen vaknar på morgonen. De tycker inte om varann, solen och mörkret...
Det är tur att man har den livliga fantasin i behåll, men jag tyckte inte att min förklaring blev så tokig ändå. ;)

Jag har faktiskt inhandlat målarfärg idag också! Jag hann måla en hel stol medan Kelly tog sin powernap och nu jädrar ska jag se till att få hela köksgruppen klar inom den närmsta framtiden. Heja heja!
Nu är det dags att sova så jag orkar med sista dagen med Kelly innan pappa Martin tar över ansvaret en vecka.
XoXo/Cecilia


Bara för att mr Chocolate är mr Chocolate ;)

Inga kommentarer: