måndag 20 september 2010

Bebis och bilbyte

Hej på er alla!
Vad säger ni om gårdagens valresultat? Pinsamt dåligt tycker jag. Hade såklart hoppats på en RÖD vinst, men man kan inte alltid få som man vill. Får hoppas att folk är lite smartare vid nästa val helt enkelt... Och Sverigedemokraterna. Seriöst? Det är klart att jag kan hålla med om lite de står för, men endast LITE! Jag kan tänka mig att de övriga partierna inte tycker så illa om dessa som de påstår men i ärlighetens namn, hur skulle det se ut om de var ärliga om detta? Bye bye Riksdagen liksom...
Nej, det kommer inte bli några roliga fyra år det här.

Idag känner jag mig lite matt och orkeslös. Har varit i Ålem med Sanna och tittat på Maddes och Karls lilla treveckorsbebis. Underbart liten!
Pappa härjade med mig om en bil i Oskarshamn som var till salu och det slutade med att vi bestämde oss för att åka dit och titta idag.
Jag kanske inte har nämnt det, men jag har bestämt mig för att köpa en annan bil. Hyndan är upprostad och i så dåligt skick att det känns tryggare och billigare att köpa en annan. Nåja, vi får väl se hur det slutar. Jag har väl egentligen inte råd att lägga pengar på en bil just nu i samband med Ullaredsresan på fredag och alla andra måsten, men titta kan man ju göra. :)

Det är så tomt utan prinsessan nu. Jag behöver henne och vill inget hellre än att få ha henne hemma, men vi kan nog behöva ett brejk från varandra båda två. Åtminstone ett par dagar... Positivt tänkande! <3

Jag ska bjuda er på lite härlig musik från The Script och sedan fundera på vilket som känns mest lockande - måla köksmöbler eller läsa boken till föreläsningen i morgon... *s*
XoXo/Cecilia




Inga kommentarer: