torsdag 2 september 2010

Cecilia Brötte som Sveriges ansikte utåt?

Tjena!
Jag känner att jag borde börja bli lite mer politiskt aktiv. Tror ni inte att jag skulle bli en jäkligt bra statsminister? *s*
Näh, det tror inte jag heller. Och det är inget jag är intresserad av, men politik i det stora hela tycker jag är ganska intressant. Och nu inför det stooora valet borde man väl se till att bli lite mer påläst än vad man är? Jag ska inte diskutera något sånt här i bloggen med tanke på allas olika åsikter, men jag skulle inte bli särskilt jätteledsen om mr Jättebaby fick avgå om man så säger... ;) Vi får väl se vad som händer och sker...

Vi hade en intressant föreläsning om barn- och ungdomslitteratur genom tiderna idag. Slutade tidigare än väntat (jag som hade förlängt Kellys dagistid med flera timmar för att vi skulle grupparbeta...), men då passade jag på att gå till biblioteket för att få veta att boken jag är i akut behov av inte fanns att låna. Endast referens-böcker fanns och vad gjorde jag då undrar ni?
Jag satte mig helt sonika vid ett bord på övervåningen (mittemot en kille som skrattade och pratade på ett högst irriterande sätt...), lusläste och skrev ner så mycket jag bara hann innan jag blev tvungen att ta bussen hem.

Vi har dugga (en typ av mini-tenta på högskolespråk...) på måndag som handlar om denna bok som jag såklart inte på något vis lyckas få tag på. Funderade allvarligt på att slänga ner referensboken i väskan och springa så fort jag kunde men ångrade mig. Jag har en känsla av att jag kommer vara i behov av att besöka biblioteket fler gånger under min studietid och då vore det kanske lite onödigt att bli portad... *s*

Mr Chocolate ringde mig idag. Det är en lika glad överraskning varenda gång! Ibland känner jag mig så jäkla tafatt och löjlig när jag ska försöka föra en vettig konversation med honom, men vafan... Han gillar mig väl för den jag är och då är det väl inget att ens tänka på?! Vissa personer ger en hjärnsläpp och tunghäfta, that's it.
Like you a lot! :)

Idag satt prinsessan med mig framför datorn en stund. Plötsligt hör jag hur det skvalar på golvet. Sture? Nope, för plötsligt blir det blött i mitt knä och jag inser att någon har glömt bort att gå på toaletten. Vem det var får ni gärna klura på alldeles själva... ;)

Nu ska jag bjuda er på Miley Cyrus cover på Every rose has its thorn. Jag är helsåld... :)
Sov sött alla godingar!
With love/Cecilia



1 kommentar:

Lotta sa...

Vad är det för bok du måste ha tag på ? man vet aldrig jag kanske har den :)