måndag 6 september 2010

Det där med smäckmusik

Godkväll!
Ikväll är jag verkligen på topphumör! Ett riktigt sånt där sitta-och-fnittra-högt-för-sig-själv-humör och det känns bra. :D

Jag sitter och lyssnar en låt jag hörde idag på morgonen. Det var en sån där låt som satte sig som en smäck med detsamma. Jag skulle egentligen vilja säga att ni inte har något annat val än att lyssna på den, men med tanke på att det vore ganska otrevligt av mig, BER jag er istället att åtminstone lyssna en liiiten stund. :)



Jag stod i mitt kök ikväll och fixade några mackor när tankarna fladdrade iväg och jag kom att tänka på Mr Hot Chocolate där uppe i Dalarna eller vart han nu håller hus i vårt avlånga land. Tänk om han inte kommer ringa igen? tänkte jag, tog med mig mina mackor och satte mig i soffan. Bara sekunder senare ringer telefonen. Tankeöverföring?
I vilket fall som helst var det han. :D Han berättade att han hade shoppat ljus (antagligen scenljus, för vad f*n skulle han göra med den mängden värmeljus?!) för sexhundratusen kronor idag, och genast kände jag inte längre för att skryta om att jag hade handlat upp hela sexhundra kronor under min måndagsvistelse i Kalmar.
Han vann innan jag ens hunnit börja shoppingstriden... *s*

Idag har jag funderat på det där med smeknamn. Jag har alltid velat ha något flashigt smeknamn men har fått nöja mig med Cissi (en lärare på mellanstadiet var faktiskt fräck nog att kalla mig för Cilla ett antal gånger. Hon var INTE uppskattad efter det...).
Ja, en tid för flera år sen gick jag faktiskt under smeknamnet Porr-Cissi. Haha!
En vacker sommardag på Oknö (jag kan väl vart 15?) så låg jag och solade med några kompisar. Några småpojkar kom fram och retades med oss och jag skulle såklart retas tillbaka. Sagt och gjort, jag flög upp och jagade efter dem för att pussa och krama på de små skitungarna. Porr-Cissi blev mitt namn under ett par års tid... *s*

När redhead Cecilia försökte se finurlig ut...


Jag la in ett förslag hos Martina med en ansökan om att få kallas för Cecilia von Sniff med tanke på mitt extrema sniffande.
Och få inte för er några dumheter nu!! Det är minsann inget annat än parfym, sköljmedel och andra liknande godsaker som sniffas här inte. Livet är för kort för att kastas bort på farliga saker, och det finns tillräckligt många som pundar sönder sina liv för att jag ska känna mig allt annat än lockad av att ens prova skiten... *s*
Angående smeknamnet så tror jag faktiskt inte att jag fick igenom förslaget... *fnyser*

I morgon är jag ledig från skolan, vilket innebär att jag måste städa... Päronen ska få sig ett besök under dagen och kvällen ska spenderas hos finaste Sanna. Det blir en bra tisdag. :)
Dags att sova! Snart...
XoXo/Cecilia

1 kommentar:

Micke sa...

Ja att du sniffar det har man ju märkt :)