onsdag 15 september 2010

En dålig start på dagen...

Just i detta nu är jag så arg och frustrerad att jag inte vet vart jag ska ta vägen! Jag hade det planerat in i minsta detalj, jag skulle åka in till Kalmar tidigt, bänka mig på biblioteket och hinna plugga inför duggan före klockan ett. Vad händer? Den enda referensboken är borta! Inte en chans att jag ens tänker försöka mig på att klara den då. Jag har ju för fasen inte ens skummat igenom boken! Nope, det blir skolk idag...
Kan förvisso sitta kvar här någon timme och läsa i boken vi skulle haft till grupparbetet. Jag ska ju inte hämta Kelly förrän sent i eftermiddag i vilket fall... Kanske tar en shoppingrunda innan jag tar bussen hem, hon behöver ju ett par nya gummistövlar den där prinsessan Kelly.

Men åh så jäkla arg jag är! Fortsätter terminen såhär kan jag lika gärna hoppa av i detta nu. Ja, det är så jävla synd om mig idag... *s*

Satt och tittade på utfrågningen av alliansen på Tv4 igårkväll. Hu vad jag ogillar de där typerna! Det lyser "översittare" i pannan på dem och kd:s partiledare var allt annat än trevlig och tillmötesgående. Jäkla pack det där...

Jag hade lite roligt åt dem när programledarna ställde frågan om de skulle gå med på att drogtesta sig efter programmet om de tillbads. Bara Maud Olofsson svarade ja och ingen av gubbarna var villiga. Jag läser en bok om män och kvinnors olika tänkande och språk just nu. Den visar genom många undersökningar att män blir avigt inställda om en kvinna ber dem om något. Det handlar om status och rang, och trots att inte alla män anser sig vara högre i rangordningen än kvinnor, känner de sig överkörda och mindervärdiga om en kvinna ger dem order och liknande. Med tanke på att programledarna var kvinnor så tror jag att detta var en avgörande faktor i deras vägrande. :)

Det är intressanta grejer det här, och boken jag läser är jäkligt nyttig att läsa om man vill förstå sig på skillnaderna mellan män och kvinnor. Bara ett tips... ;)

Nu ska jag... hm... försöka ta tag i mitt liv. Eller nåt...
XoXo/Cecilia

Inga kommentarer: