lördag 4 september 2010

Full fräs!

Hej på er!
Vilken dag vi har haft! Det är ett under att jag fortfarande är vaken med tanke på dagens Duracellkanin-tempo... *s*
Vi tio blev vi upphämtade av Vickan och Hannes, och vi drog in till Ikea för några timmars shopping. Det var så jäkla mycket folk men vi lyckades trots detta faktum att klara oss ut med hälsan i behåll. En smula uppstressade kanske, men det tillhör... :)

Vi fortsatte dagen äventyr med att hela Ikea-gänget drog hem till Charlotte och Paul för lite lek och fika med barnen. Denna fikastund pågick ända till sent på kvällen och vi hann med både kaffe och kladdkaka, åtskilliga timmars lek och en underbar middag innan vi slutligen åkte hem. Tack alla! :D

Här får ni för övrigt de få bilderna jag knäppte på Leos igår! :)

Busungen på väg in till Kalmar
Den här lilla snäckan med tillhörande pappa följde med oss
Pappa Mattias vågade sig upp i den stoooora rutschkanan :P
Det gjorde även Kelly...
Och fooooort gick det nerför! :)


Jag har tänkt på det här med olika färger.
De olika färgerna som pryder höstlöven...
De olika färgerna som pryder blommorna...
De olika färgerna som pryder himlen i solnedgången...
De olika färgerna som pryder djuren...

De allra flesta av oss älskar vackra färger. Tänk så tråkig världen skulle se ut om det bara fanns blått... Grönt... Vitt...
Hur kan det då komma sig att så många tycker att vi människor bara ska finnas i en enda färg?
Hur roligt skulle det vara om det bara fanns röda blommor till exempel?
Eller om alla butiker runtom i världen enbart skulle erbjuda gula tröjor?
Färgerna är väl delvis ett verktyg för att göra världen vackrare? Eller har jag fel?


Jag har kommit på en sak. Jag vill läsa psykologi. Har suttit och kollat runt lite nu ikväll men det finns bara heltidskurser. Detta innebär att jag har dessa tre alternativ:
1. Plugga 200% i en termin.
2. Ta studieuppehåll från lärargrejen och plugga psykologi en termin istället.
3. Vänta med psykologin tills jag pluggat klart det jag pluggar nu.
Ja, ett fjärde alternativ ska väl vara att strunta i det helt, men jag tror att det både skulle vara nyttigt och jävligt intressant att läsa. :)

Nu mår jag ganska illa, är extremt trött och ska faktiskt bädda ner mig. I morgon ska jag lägga så mycket energi på prinsessan som jag bara orkar innan hon åker till pappa Martin. Det känns redan jobbigt... :( Hon har varit så jäkla duktig idag och jag känner mig så lyckligt lottad som har fått en så underbar liten dotter! Kärleken går inte att beskriva...

Sov gott alla fina läsare, och jag hoppas förresten att ni haft en lika händelserik och bra dag som jag!
XoXo/Cecilia

1 kommentar:

Anonym sa...

Kanske det skulle vara läge att läsa psykologi och ta ett studieuppehåll från lärarprogrammet, med tanke på hur du käner för allt nu. Motivationen måste finnas, annat blir alla hinder näst intill oöverstigliga och allt känns skit. Hur mycket onödig energi går det inte åt då? Psykologi är jättekul och intressant. Skulle gärna gå det också, om jag inte vore så rysligt gammal ;S Puss och kram mamma