lördag 11 september 2010

Galna, underbara Lund!

Hej på er kära läsare!
Lina står i duschen och förbereder sig inför kvällens upptåg och jag passar på att uppdatera er lite om min helg so far.
Gårdagen var full av äventyr. Vi tog en repa på stan, käkade på thai och åkte stadsbuss ut till stooora köpcentret Nova.
Middag serverades nere på nationspuben framåt kvällen och efter att ha käkat hemgjorda hamburgare påbörjades festen. Satt på Linas rum och drack drinkar, lyssnade på musik och hade allmänt trevligt tills det var dags att ge oss ut.
Gosh vad vi dansade och vi hade så roligt! Träffade på två killar efter stängning som bjöd oss på efterfest, och eftersom vi var tre brudar kände vi oss tillräckligt modiga och säkra för att hänga på.

Det var nog den märkligaste efterfest jag varit på i hela mitt liv! Fyra personer delade på en öl i brist på mer dricka, och en av killarna satt och försökte hypnotisera oss. Hahah! När de båda killarna började brottas och krossa kulorna på varann i sängen bestämde vi oss för att gå.

Trots att klockan var mittinatten så var det långt kvar innan vi skulle bestämma oss för att sova. Väl tillbaka till korridoren där Lina bor träffade vi på ett par killar som förlängde efterfesten.
Vid halv sex på morgonen gick vi ut på vägen utanför och fäktades med svärd medan Lina stod i officersklädsel och dömde. Hahaha! Vi rymde dock tillbaka in när polisen kom glidandes runt hörnet. Så jäkla galet...
Klockan sju sov vi äntligen. Vilken tur att jag inte är i Lund så ofta! Jag älskar dock, och då menar jag verkligen älskar, Lund i sin helhet. Alla studenter, stämningen, gemenskapen, partylivet, allt! Hade jag kunnat hade jag verkligen flyttat hit. :)

Nu ska jag måla på ett nytt lager nagellack och göra mig färdig inför kvällens party. Grillning och utgång står på schemat. Ha en härlig kväll ni också!
With love/Cecilia

Inga kommentarer: