tisdag 28 september 2010

Insikt, storm och Wallmans Salonger

Ännu en dag i paradiset.
Jag börjar bli jäkligt trött på min bloggdesign. Om man ens kan kalla detta livlösa tråk för design... *s* Får bli lite höstpimp så fort jag har tid, ork och nya idéer på gång. :)

Jag är på desperat jakt efter något riktigt snyggt att spöka ut mig i på rockabillyfesten i början av november. Ja, jag vet att det är jättelångt kvar men jag vill ju gärna vara klar i god tid med min outfit så jag slipper sista-minuten-shopping. ;)

Jag tänker gnälla lite nu. Speciellt på överaktiva vänsökare på facebook. Varför lägga till och lägga till om man inte ens känner personen ifråga? Det är enbart ett tecken på att man vill se jäkligt populär ut. Löjligt, säger jag...

Jäklar. Jag kom precis på att jag kommer sakna min bror väldigt mycket. Han ska flytta till Jönköping nästa helg, och som ni alla säkert är medvetna om så de flesta killar inte direkt lika bundna till sin familj som tjejer är. Detta kommer innebära att han aldrig kommer komma till Mönsterås och hälsa på. Vilket kommer resultera i att vi förlorar kontakten. Och det känns ju jävligt tragiskt... :(

Det har varit sån storm idag att vi bokstavligt talat höll på att cykla baklänges både till och från dagis idag. Tur att jag har sån förträfflig balans, annars hade det aldrig gått vägen. Speciellt med tanke på att vi upptäckte att Kelly inte var fastspänd i cykelstolen när vi kommit ända hem. Gah! Vi glömde bort det båda två, det var tur att jag satt i vägen för blåsten om man så säger... *s*

Idag anmälde jag mig till personalresan v 42. Åh så roligt det kommer bli! De står för både resa, mat, hotellrum, frukost och lunch på vägen hem. Vi ska till Wallmans Salonger och jag är så jäkla lycklig för att jag fick följa med! Det är egentligen bara de schemalagda anställda som får följa med, men vi var några undantag. Tack chefen och chefens chef! :D
Jag ska för övrigt lämna in mitt skolschema för att kunna vara ett alternativ vid sjukdomar och annan ledighet bland personalen. Jag behöver dem och de behöver mig. :)

Ha en härlig natt allihopa, jag ska strax ladda batterierna för en lång dag med självstudier i morgon...
XoXo/Cecilia

Inga kommentarer: