onsdag 1 september 2010

Mr Doggy must die...

Hej på er!
Idag vaknade jag fem i fem av att något lät. Den förbannade hunden igen... Den driver mig till vansinne, och idag stängde jag av den på strömbrytaren. Den lever sitt eget lilla liv och har vid flertalet tillfällen satts igång av sig själv. Jag tycker ju det är jäkligt obehagligt även om det skulle finnas helt naturliga förklaringar till det dåliga beteendet. *s* Fick se att teven stod på viloläge och det kanske var den som skickat elektriska vibbar till hunden och satt igång den? Eller så håller batterierna på att ta slut...

Visst ser den lite lurig ut!

Inventeringen på jobbet gick kalasbra och timmarna bara flög förbi. Det var faktiskt nästan roligt måste jag ju erkänna. Därmed inte sagt att jag skulle kunna inventera i tid och otid... ;)

Under eftermiddagen tog vi en cykeltur hem till päronen där vi fikade och laddade batterierna med lite familjekärlek. Ibland är mamma och pappa de enda personerna man behöver (ja, Kelly räknas ju alltid som en av dessa personer såklart!) och efter besöket kändes livet mycket lättare. :)

Martin kom dit innan vi cyklade hem, han hängde på och åt med oss. Berättade att han hade fått ett skumt mejl av en okänd tjej på fejjan. Hon hade tydligen reagerat på en av våra små "dispyter" och tog det som allvar. Hur konstigt det än må verka så är vi faktiskt fruktansvärt bra vänner, han är en av de få personer jag kan prata om nästintill allt med och jag skulle inte drömma om att utesluta honom ur mitt liv. Vi har inte och kommer aldrig att kriga om vårdnaden om Kelly, det är en självklarhet att vi delar lika så länge som detta är möjligt!
Skulle så vara fallet så vore Facebook det sista stället vi skulle kriga på, sånt där håller man på en diskret nivå om man har något vett innanför pannbenet... *s*
Vi har dock en jargong som vissa säkert kan reagera på trots att vi själva tydligt ser ironin och sarkasmen i alla dessa kommentarer. Det blir väl så när man har levt tillsammans länge. :)

Nu ska jag bädda ner mig och sova. Börjar bli duktig på att lägga mig i tid känner jag, och kan ju inte bryta detta mönster nu. ;) I morgon är det skola och första grupparbetet med min nya grupp väntar. Spännande!
Sov sött alla fina läsare!
With love/Cecilia

Inga kommentarer: