torsdag 30 september 2010

Sol i sinne, brun inne

Godkväll i höstrusket!
Ögonlocken är blytunga nu och varenda muskel i min kropp skriker efter sängen. Jag har simmat ikväll vilket garanterat bidragit till detta men oh så skönt det var!
Sista torsdagen i månaden har de spakväll på VP med dricka, frukt och lugn musik. Det är också då det är som mest folk, det var nästan omöjligt att simma vissa stunder.
Tog några minuter i solariet också och detta har jag bara ett ord för:
L O V E L Y !
Det är som pappa Rudolf så poetiskt skrev: sol i sinne, brun inne.

Dagen började med ett tandläkarbesök. Jag hade ju mina förväntningar på hur mycket åtgärder de skulle behöva sätta in för min sviktande tandhälsa (som jag föreställt mig det). Nu var det inte så att jag led av påbörjad tandlossning eller något sånt oroväckande men med tre hål (TRE?!) som behöver lagas kommer det kosta mig närmare tretusen kronor. Jäkla utsugare! I övrigt hade jag GOD tandhälsa. :)

Bildkälla här

Min Kalmarvisit pågick i bara en och en halv timme innan jag återigen satt på bussen hem. Jag klarade tisdagens dugga och har nu skrivit den sista för terminen. Sånt gillar vi!
Tanken var att jag skulle hämta Kelly vid fyra och eftersom jag var hemma så galet tidigt passade jag på att ta en fika och en tur på köpingen med min älskade mamma för att fördriva tiden.

Martin kom och hälsade på efter att vi ätit middag. Jag åkte till badhuset och de gick över till grannen och käkade äppelpaj. Världen är allt bra orättvis. Om man bortser ifrån att jag styr över mina egna handlingar förstås... *s*

Nu är vi lediga resten av veckan och har redan massor av skoj inplanerat. Vi kommer inte äta middag hemma på ett par dagar i alla fall. ;)

Nu har jag inget annat val, kära läsare. Jag ramlar snart ihop i en prydlig liten hög på golvet om jag inte knäpper av datorn och beger mig in i sovrummet nu med detsamma. Sweet dreams!
XoXo/Cecilia

Inga kommentarer: