måndag 27 september 2010

Tiotimmarsman sökes. Någon?

Hoppsan så duktig jag faktiskt har varit idag! Åtminstone om man jämför med mitt "vanliga" jag. ;) Jag ägnade fyra timmar åt lusläsning av boken och nu har jag bara ett och ett halvt kapitel kvar att gå igenom och därefter ska jag nog klara duggan galant. Positivt tänkande! :)

Jag hade planerat att spendera lite tid utomhus när jag hämtat prinsessan från dagmamman, men det regnade och blåste halv storm och var inte alls något vidare uteväder. Nej, vi cyklade direkt hem och tittade på film istället. Denna veckan sliter vi ut Hjälp! Jag är en fisk! *s*

Jag lagade ris och kasslergryta idag, något som tydligen var väldigt gott. Kelly, som i stort sett har matstrejkat i X antal månader nu har plötsligt och helt utan förvarning kommit ut ur strejken och börjat äta som en hel karl. Gilla!
Hon åt och åt tills magen blev helt full som hon sa men med lite vilopauser lyckades hon få i sig allt. Hon vill bli en stor flicka, precis som mamma Cecilia, och då måste man ju äta lika mycket som henne också. :)

Nu är alla räkningar betalda, pengar undansatta till bil, några hundralappar överförda till prinsessans sparkonto och jag kan ändå konstatera att jag klarar mig gott och väl på resterande pengar. Jag njuter så mycket jag kan, resten av hösten lär inte vara hälften så glassig... *s*

Jag måste erkänna att jag känner mig lite ensam. Jag skulle gärna vilja ha någon att dela tillvaron med. Åtminstone när jag känner för det...
Kunde man hitta en kille som kan undvara en sisådär tio timmar per vecka för att spendera med mig så hade jag varit lycklig. Bara jag har någon att äta middag med (framförallt när inte Kelly är hemma), sova tillsammans med och bara umgås med... Jag vill definitivt inte bo ihop med någon och måste få tid för mig själv, Kelly och mina vänner. Därför vore det perfekt med en tiotimmarskarl. Inte sant? *s*

Nu ska jag invänta Idol med spänning. Jag hoppas verkligen på att Linda går vidare. Hon är sådär lagom cool, precis som jag vill vara. ;)
XoXo/Cecilia

Inga kommentarer: