onsdag 22 september 2010

Universitet = mellanstadie?

Hej där!
Vilket härligt väder vi har! Det är nästan så man bli lite smålycklig, inte sant? :)
Idag kom jag både upp ur sängen och in till skolan, lite piggare och lite tjusigare än vanligt. *s* Jag tycker att om man bara håller hus inne i storstan två dagar i veckan så kan man faktiskt offra sina stackars fötter och trava runt i högklackat så länge väglaget tillåter.

Min store hårboll här hemma har varit hos veterinären och fått kulorna borttrollade. Han stinker som ett helt reningsverk men om jag ska tro på vad papsen sa så försvinner doften ganska så snart... Hoppas.

Jag har fixat med både arbetsuppgifter och duggatider idag, så nu är det bara det värsta kvar. Heja!
Nu ska jag sätta mig och skriva klart berättelsen vi påbörjade på grupparbetet. Vi håller nämligen på med processkrivning utifrån diverse saker, vilket innebär (för er som inte vet) att man exempelvis får en bild och sedan ska skriva någon form av berättelse som passar in på just den bild man fått visad för sig. Det är helt okej uppgifter för att vara högskolestudent - oj, förlåt, universitetsstudent menar jag förstås (de är lite kinkiga med det där nu när de bytt skepnad där inne...).

Med Charlie på axeln säger vi hej för oss och önskar er en härlig eftermiddag!
XoXo/Cecilia

Inga kommentarer: