onsdag 29 september 2010

Väck inte den björn som sover

Hej på er!
En sak som de flesta av er säkert inte vet om mig är att jag har jäkligt dåligt morgonhumör. Det har bättrat sig lite sedan jag fick Kelly, för i och med alla tidiga morgnar och bebisnätter har jag snarare blivit ganska morgonpigg... Det finns dock en sak man bör undvika: att väcka mig när jag sover som bäst. Detta faktum bortsåg min kära lilla Charlie från tiiiidigt idag på morgonen. Runt fyra satte han igång och klättrade, bökade, klöstes, busade, spann, spann lite högre, spann slutligen jättehögt och jag förvandlades till detta:
Bildkälla här

Ja, mindre attraktivt alltså. Jäkla snorunge till att inte förstå när jag knuffat ner honom från sängen X antal gånger... När Kelly kom in till mig runt halv sju slängde jag ut skitkatten på balkongen. Det var ju trots allt bara en timme kvar tills vi blev tvungna att gå upp och den lilla stunden tänkte jag unna mig lite sömn... *s*

Jag hade planerat allt in i minsta detalj. Jag skulle sitta och plugga effektivt hela dagen medan Kelly var på dagis. Och tro mig, jag försökte verkligen! Jag sa till och med nej till att jobba i eftermiddag för att jag behövde plugga. Ändå kom jag inte ens halvvägs i boken. Det var med andra ord ganska längesen jag läste en så fruktansvärt seg och tråkig bok. Bara upprepningar och babbel. Fy!

Jag glömde ju berätta igår VART vi ska åka med jobbet. Helsingborg, mina vänner. Helsingborg.

Mathias von Chocolate ringde idag dessutom och meddelade att han återvänt från Spanien. Mycket trevligt tyckte jag. :)

Prinsessan och jag tog en tur till päronen i eftermiddag. Vi hade en del roliga diskussioner, det är inte klokt vad mycket hon slänger ur sig! En riktig liten skojare har hon blivit, skojar om precis allt och tycker såklart själv att hon är jätterolig. ;)
När vi satt vid köksbordet och fikade så kom ett stort flygplan och flög förbi på väldigt låg höjd. Och är man, som jag, uppvuxen med min pappa är det nästan obligatoriskt att springa ut på trädgården och beundra maskinen. Där fick vi en snabb föreläsning om vad det var för ett sorts plan och kunde sedan lugnt gå in och fortsätta fika... *s*

I morgon ska jag besöka tandläkaren för första gången sedan mitt sista avgiftsfria besök. Kommer bli intressant... :P
Jag har spenderat lite tid med att spana maskeraddräkter inför höstens kommande maskerader nu ikväll. Jag kan verkligen rekommendera Bodegas webshop till alla er som letar dräkter! De har nästintill allt!

Jag tror det är säkrast att jag sätter punkt för ikväll. Jag vet att det är tråkigt med så mycket bildlösa inlägg, förklaringen till detta är att jag inte längre har någon fungerande kamera. Sucks...
Sov sött!
XoXo/Cecilia

Inga kommentarer: