tisdag 21 september 2010

Vilken jävla höst...

CentreraHej på er!
Jag har nu ägnat tre timmar åt att sitta bänkad i köket med min bok, papper och penna, lusläst, strukit under och skrivit ner viktiga detaljer. Jag skulle varit i skolan idag men det blev inte riktigt som jag tänkt mig.
Hade ställt klockan på halv åtta men när jag vaknade och kisade upp på sängbordet stod klockjäveln på 9.15. Bussen jag skulle åkt med gick 9.05...
Med tanke på att vi bara skulle ha en föreläsning på en och en halv timma och därefter grupparbete så hade jag missat det mesta om jag tagit en senare buss. Därför bestämde jag mig för att stanna hemma och plugga på egen hand, vilket jag faktiskt gjort också!
Vad kan vi lära oss av det här? Jo, att inte sitta uppe till mitt i nätterna om man ska upp tidigt...

Jag är så besviken på mig själv för att jag inte lyckas göra allt i den takt det är meningen. Jag har en dugga och TVÅ individuella arbeten att fixa så snart som möjligt, men jag har fortfarande inte boken till duggan och uppgifterna till arbetena ligger inte på moodle (studentforumet på internet).
Jag ska ta mig i kragen och mejla min lärare nu för att se om jag lyckas få uppgifterna och planera ett datum för duggan. Det är korkat att ge upp bara för att terminen har börjat allt annat än bra... *s*

I övrigt är det en ganska bra tisdag! Jag har ett par kapitel kvar att läsa och skriva om innan jag kapitulerar och tar en promenad. Tänkte hälsa på päronen en sväng och dricka lite kaffe. :)
Vi hörs ikväll kära läsare!
XoXo/Cecilia

Inga kommentarer: