lördag 16 oktober 2010

Att leka Gud

Hej på er!
Idag tog vi oss en promenad ut för att hälsa på våra gamla kompisar Emma och Ella. Det var säkert minst ett år sen vi sågs sist så det var trevligt! Mycket har hänt sen dess och det var väldigt spännande att lyssna på allt nytt. :)

Min vackra sessa
Barnen spenderade tiden med att stå såhär stilla med varsin sjal över huvudet. Mycket lugnt och skönt... *s*

I övrigt har vi haft en mycket... ja, vad ska man kalla det... icke händelserik dag. Vi har lekt lite, tittat på lite film, och vräkt i oss smarrig mat. Ja, that's it. Inte mycket att blogga om alltså... *s*

Något jag kan skriva ett par rader om är det sjuka systemet när det gäller utvisning av asylsökande. Jag tittade en kort stund på nyheterna nu ikväll och de visade en man som bor i Sverige och har två barn med en kvinna (jag tror hon var svensk). Hans asylansökan måste ju legat på hög i massor av år med tanke på att han hunnit skaffa sig två barn och allt men nu har de plötsligt meddelat honom att han inte får stanna i Sverige. Sinnessjukt!
Ge stackarna besked inom ett halvår tycker jag, är det så att de inte ska få stanna kvar i landet så är det väl ändå bättre om de utvisas innan de hunnit skaffa sig ett liv med både familj, vänner, jobb och lycka här. Något är jävligt fel i det här förbannade landet...
Hinner man inte behandla alla ärenden tillräckligt snabbt? Anställ mer folk då era jäkla nötter och sluta lek Gud med utsatta människor! *morrar*

Nu ska jag sova en stund! I morgon är redan sista dagen på mammaveckan... :(
XoXo/Cecilia

Inga kommentarer: