fredag 29 oktober 2010

Äventyret i storstan

Hej på er alla!
Klockan är jättemycket nu men hey, det är ju fredag! Då får man sitta uppe sent utan dåligt samvete. ;) Inte för att jag någonsin får dåligt samvete för att sitta uppe sent. Det kallas snarare panik... *s*

Vår fredag blev en riktig mysfredag på alla sätt och vis! Vi tog bussen till Blomstermåla och träffade Klara med barn som vi tog sällskap med in till Kalmar. Lunchade en stund på Donken innan vi skiljdes åt olika håll.
Stackars Kelly gick och gick och gick utan så mycket som tillstymmelse till gnäll i flera timmar, på jakt efter den perfekta outfiten till maskeraden.
När vi letat på baronen, stan, baronen, stan och baronen igen så tröttnade vi och bestämde oss för att gå till bussen. Som belöning för att hon varit så underbart duktig fick prinsessan Kelly ett set med halsband och armband från Glitter och lite smarrismaskens att ha på bussen hem. Jag är så jäkla stolt över att hon vuxit upp och blivit så fantastiskt duktig! <3
Det är nästintill aldrig några problem att ha henne med så länge man är villig att använda sig av futtiga mutor om så skulle behövas... Mutor är en förälders bästa vän, kom ihåg det! ;)
Om jag hittade någon outfit? Ja, jag kommer vara så jäkla snygg! :D

Planerna var att åka och handla direkt när vi återvänt till Mönsterås men det blir förstås aldrig som man tänkt sig. Jag fick ett oväntat samtal som tydde på att mr Chocolate var i Mönsterås och ville säga hej. Gissa om jag blev chockad! Jag som inte trodde han skulle dyka upp förrän i morgon så det här blev en positiv överraskning deluxe! :)
Vi cyklade alltså hem för att hälsa på honom där han stod parkerad med sin oförskämt stora bil. Han var sen till ett möte så träffen blev väldigt trevlig men kort. Så kort att chocken inte hann lägga sig förrän han åkte. Det återstår att se om han kommer och hälsar på mig igen innan han åker tillbaka till Dalarna på söndag...

Martina har varit här och ätit middag med mig och Kelly ikväll. Tittade på Idol efter att Kelly somnat sött i sin säng, drack mängder med julmust (underbara dryck!) och knaprade stjärnchips. Det gjorde inte ett dugg att hon var extremtrött och negativ, vi hade fredagsmys ändå! <3
Kan du inte hantera mig när jag är som värst, förtjänar du mig heller inte när jag är som bäst - ett alldeles för sällan använt ordspråk!

Dags att sova!
XoXo/Cecilia

1 kommentar:

Anonym sa...

Det du kallar mutor ser jag som belöningar :)För visst mår vi väl alla bättre av att belönas då vi gör rätt än att "straffas" då vi gör fel?! Sen måste man så klart tillrätta visa den som gör fel men jag tror man lär sig mer av att belönas när man gör rätt :) Det skapar positiva minnesbilder :) Och därför blir det så mycke roligare att göra rätt även nästa gång... Du är en kanon mamma <3 *kram*