lördag 16 oktober 2010

Cecilia om konsten att skala clementiner

Häromkvällen kom min kära Martina förbi på lite varm choklad och skitsnack. Vi har våra perioder och just nu har vi båda ganska mycket på varsitt håll så då får man verkligen ta tillvara på de stunder vi hinner och orkar träffas. :)


Det hypersnygga Barbie-nagellacket gjorde sig inte riktigt lika bra på mina naglar som på Martinas. Det flöt liksom ihop med min hudton, jag som är en smula grisrosa på vinterhalvåret... Eller något liknande... *s*



Jag lärde mig skala clementiner på detta sätt när jag var liten och har liksom aldrig förstått vitsen med att smula sönder skalet i hundratals småbitar efter det. Jag blir dock ofta ifrågasatt vad gäller denna metod, av folk som fnissar lite åt formen.
Då kan jag klargöra en sak för er alla: det är en elefant. Inget annat. *s*
XoXo/Cecilia

Inga kommentarer: