tisdag 5 oktober 2010

Far ända.... till Kalmar?

Hej på er!
Min dag har spenderats i Kalmar med Charlotte och barnen. Först och främst siktade vi in oss på att hitta lite kläder till Rockabillyfesten vi ska på, och efter många timmars letande hittade jag en nästintill perfekt kjol på rean på JC av alla ställen (jag handlar nästan aldrig där). Det enda som saknades var prickarna... ;)
Jag är väldigt imponerad av sällskapets femåring som var jätteduktig under hela tiden. Nästan inget gnäll alls trots att vi for in och ut ur varenda butik som ett gäng duracellkaniner... *s*

Nu är jag så himla trött i huvudet och när man börjar varva ner efter en intensiv dag kommer depphumöret och alla tankar. Det var tänkt att jag skulle haft en dejt med en vän ikväll men hon har stängt av mobilen och verkar inte särskilt intresserad av det längre. Härligt!
Jag tänker ställa in mig på att sitta hemma och ta det lugnt ikväll istället. Kanske måla färdigt köksbordet. Och just det ja! Två av historiens bästa tv-serier kör ju igång med nya säsonger ikväll:
Desperate Housewives och Cougar Town - behöver jag säga mer? ;)

Jag handlade lite nödvändigheter till Kelly idag. Överdragsbyxor, en ny höstmössa och en sjal ansåg jag vara ytterst viktiga saker. Hittade en ny ryggsäck och ett par joggingbyxor för 30 kronor styck på second hand vilket fick mig att inse hur jäkla bra det är att handla begagnat! Kan man dessutom få tag i nästan helt nya saker till löjliga priser är lyckan komplett. :D

Nu: På med mysbyxorna och bädda ner mig i soffan!
XoXo/Cecilia

Inga kommentarer: