lördag 2 oktober 2010

Fördomsfull MC-huligan

Go'kväll!
Jag måste säga att vi har haft en tokrolig dag idag! Vi spenderade flera timmar på marknaden i den härliga höstsolen men klarade oss ändå undan med bara en godisstång, några klubbor och en stor dalmatiner. Ja, en ballong alltså...
Jag passade på att måla färdigt den sista stolen medan prinsessan sov och därefter styrde vi klackarna mot Vickan och Hannes.

På tal om klackar så hämtade jag ut mitt spårlöst försvunna paket från Ellos idag! Efter lite trassel med avier och sånt trams så lyckades jag få tag på kollinumret och fick med mig mina underbara boots hem. Numera ser jag ut som en skräckinjagande MC-huligan när jag kommer dundrandes fram på gator och torg. Vad tycks? :D


Hos våra kära vänner blev vi bjudna på tacos och barnen lekte förvånansvärt samsat idag jämfört med andra dagar. Vi mammor kunde lugnt (nåja...) sitta vid köksbordet och uppdatera varandra om senaste nytt med varsitt glas rödvin i näven. Rödvin ja... Jag blev själv förvånad över att jag faktiskt tyckte det var GOTT!

Det har hänt flera underliga saker den senaste tiden...
En person vars uppmärksamhet jag inte vill ha, har ändå börjat uppmärksamma mig och ge mig oroväckande komplimanger.
Idag på morgonen hade jag fått ett sms från en kille som undrade vart jag stod gällande en av hans kompisar som tydligen fått mig på hjärnan. Jag blev chockad men väldigt smickrad! :)
Senare idag fick jag ett sms av en annan kille som ville komma förbi på kaffe i morgon.
Alla dessa killar har flickvänner och jag gillar inte (tro det eller ej!) det faktum att många av de killar jag hittills träffat har bevisat att det manliga könet helt enkelt inte passar i relationer. Jag blir fullproppad av fördomar och tappar tilliten på att det finns killar därute som skulle nöja sig med enbart mig...
Okej, att en kille vill dricka kaffe behöver inte betyda att han vill något mer men i det här fallet så misstänker jag att det är precis vad han är ute efter... Självklart satte jag stopp för dessa planer eftersom hans intresse inte är besvarat. ;)

Jag vet att många av er inte alls instämmer i mina funderingar och det är helt okej! Vi tänker alla olika. :)
Nu tänker jag sova!
XoXo/Cecilia

1 kommentar:

Anonym sa...

Underbar och älskad av alla ;) *kram*