tisdag 26 oktober 2010

I den sköna ensamhetens sällskap

Godkväll!
Jag har, som ni säkert förstått, känt mig ganska missnöjd med både mig själv och min tillvaro en tid nu. Ikväll bestämde jag mig dock för att lägga ner det negativa tänket och bli glad och positiv igen. För det är väl egentligen det som klär mig mest. :)
Kvällen skulle spenderats med min vän Belinda men blev inställd. Det är nog inte meningen att vi ska ses helt enkelt? Jag börjar undra eftersom det alltid, och då menar jag alltid, dyker upp ett eller annat hinder. Tråkigt tycker jag!
Istället tryckte jag ner middagsdisken i diskhon, tog en dusch, öppnade en cider och slängde mig i soffan för att umgås lite med mig själv. Det är ju trots allt tisdag - bästa kvällen på hela veckan, för vad kan göra en tjej lika glad som en timme med Desperate Housewives följt av fantastiska Cougar Town?! Underbart, I may say!

Nathalie var här på fika förut. Vi var lika trötta alla tre och då passade det oss bra att hänga i vardagsrummet med varsin kopp kaffe (Kelly drack visserligen mjölk...), lite överblivna cupcakes och lite mindre roliga barnprogram. Jag hatar verkligen Cartoon Networks! Mestadels värdelösa och totalt avskyvärda barnprogram där de enbart fokuserar på våld, snor, spyor och annat äckel. Tacka vet jag Fåret Shaun, Piggley Winks äventyr och Hannas hjälplinje! *s*

Barnprogram á la Chicken and Cow? Nej tack!

Här hemma håller vi oss till riktiga barnprogram, fåret Shaun till exempel. Lovely!

Kelly har varit så gosig och mammig idag. <3 Inte ens Nathalie dög vissa gånger och det är otippat ska ni veta! Nathalie är högst älskad här hemma annars och får göra allt jag i vanliga fall brukar göra. *s*
Vi bestämde oss för att gå loss på det lilla helium som fanns kvar i Kellys marknadsballong. Som vi skrattade! Det är nästan så att jag överväger att börja leta heliumtuber på blocket. Vilket jäkla partytrick liksom, kan bara fantisera om hur det skulle vara om vi allihop satt i en ring på golvet och sjöng Because I got high i ren Chipmunks-anda. Haha!



Nu ska jag bädda ner mig i min stora, tomma och säkerligen jävligt kalla säng. Ja, just ikväll känner jag att jag faktiskt skulle uppskatta att få ligga och bli omhållen av någon. Bli pillad i håret tills jag somnar... En vacker dag så... :) Sweet dreams!
XoXo/Cecilia

2 kommentarer:

kultjej sa...

hahahahhaa, jag minnns när vi var i stholm med klassen på vin och matmässan och hittade en ballong och gick in på en toa mitt i allt och lekte med ballongen.. haha
de va tider det..

Cezeline sa...

Hahahaha! Ja det var härliga tider! Vi borde köpa ett gäng heliumballonger på nästa marknad, låsa in oss i er källare och skratta tills magfläsket förvandlats till ett stenhårt sexpack! Vad säger du? ;P