måndag 4 oktober 2010

Man ska tänka sig för...

Godkväll!
Timmarna jag tänkt spendera hos Nathalie blev till en hel jäkla dag och slutade med att jag dök upp här hemma igen efter tio. Mycket trevligt tycker jag. :)
Det är typiskt att det ska vara så mycket roligare att städa hos andra än hemma hos sig själv. Vi storstädade nämligen hela huset tills det gnistrade ikapp med solen. Heja!
Jag slängde ihop en mycket uppskattad tacopaj och tillsammans fixade vi toscaäpplen med vaniljvisp. Vi blev mätta om man säger så... *s*

Jag blir både besviken och fundersam gällande en del människor. Jag tycker att jag ger och ger men får inte ens hälften tillbaka. Jag tänker ändå fortsätta vara som jag är, det kommer garanterat löna sig på ett eller annat sätt i slutändan. :)

I detta nu önskar jag verkligen att jag hade någon att få somna tillsammans med. Det är bara en sån kväll - ensam och jäklig, trots att jag haft sällskap hela dagen. Jag antar att jag saknar Kelly väldigt mycket bara... :'(

Häromveckan fick jag höra många positiva ord om x:et av en person. Hon tycker såklart att han är en jättebra och ansvarsfull pappa och jag kan inte göra annat än att hålla med. Men när hon plötsligt vräker ur sig att det är synd att jag valt bort en så fin kille blev jag helt ställd. Hur kan en människa som är allt annat än insatt i två människors situation uttrycka sig på detta sätt och få mig att framstå som en bov?! Det kanske låter fånigt men det var precis så jag tog det... Man ska tänka sig för innan man talar och ibland är det faktiskt guld att tiga!

Nu måste jag torka håret och hoppa i säng. I morgon bär det av in till Kalmar med Charlotte och co. :)
XoXo/Cecilia

Inga kommentarer: