torsdag 28 oktober 2010

Pay my dues

Hej på er!
Vilken dag jag haft! För första gången på vad som känns som hela året, har vi spenderat hela dagen inne i skolan, från morgon till eftermiddag. Det var riktigt skönt att få anstränga hjärnan lite mer än vanligt! *s*
Bild stod på schemat och vi har jobbat med Det vidgade textbegreppet. Det må låta tråkigt men nej! Det var väldigt intressant, lärorikt och givande. Sysslade med grupplaborationer under eftermiddagen där vi undersökte och skapade collage utifrån olika saker. Jag och tre andra tjejer fokuserade på "bilden av hur en mamma ska vara" och vi kunde nog alla enas om att bilden som framställs av en mamma är att hon ska vara pigg, aktiv, pedagogisk, sund... Perfekt är nog ett passande ord. Sorgligt men sant...

Jag kunde åtminstone hämta Kelly över en timme tidigare än planerat så vi hann både hem, äta middag och bada innan pappa Martin kom på besök. Han hade med sig present till mig vilket genast gjorde mig på strålande humör. Den lilla sockertoppen gav mig ett presentkort hos frisören. Wohoo! Jag ska få göra en makeover och det kommer inte kosta mig en enda krona! Lyckan är total... :D

Dagen började lite tokigt. Vi var klara och redo för att åka till dagis när Kelly kom på att hon först då skulle börja äta sin yoghurt som stått orörd i nästan en timme. Såklart spillde hon ner sin svarta tröja och jag fick nervösa ryckningar i hela kroppen. Sprang fram till henne och skulle ställa undan skålen men då...! Jag får inte tag om skålen och Kelly tappar den rätt i knät! Uppochner såklart...
Vad betyder då detta?
Jo, det blir yoghurt överallt och jag känner att ett gigantiskt monsterutbrott är på väg. Vi hade ju noll minuter på oss att städa så medan många svordomar (jag vet, jag är en hemskt dålig mamma i såna här stunder men för det mesta är jag nästan proffs... :P) for ur munnen på mig torkade jag upp yoghurten med en handduk, bytte kläder på Kelly och var ute vid cykeln snabbare än jag trodde var möjligt. *ts*

Kvällen till ära har jag betalat mina räkningar och ska fixa lite ätbart innan jag skriver ner några rader om projektet vi jobbade med i förra veckan. Inlämningsuppgiften Cecilia glömde helt enkelt... Tur den inte ska vara inne förrän i morgon! *s* Ha en underbar kväll alla galningar!
XoXo/Cecilia

Inga kommentarer: