måndag 18 oktober 2010

Powerwalking och hjärntvätt

Godkväll kära läsare!
Jag hoppas ni haft en lika bra kväll som jag!
Kelly ringde mig runt halv åtta och skulle säga godnatt. Hon blev mycket upprörd när jag berättade att jag var hemma hos hennes mormor och morfar.
- Men mamma! Du har ju glömt mig! utbrast hon förfärat.
Jag kunde inte annat än att be om ursäkt och lova att hon skulle få följa med nästa gång. Hjärtat...

Martina ringde och bokade in en dejt med mig. Intet ont anande promenerade jag hemåt för att möta upp henne. Vad jag inte visste då var att hon skulle släpa med mig ut på en mäkta duracellkanin-promenad. Jäkligt skönt dock trots att jag lär ha träningsvärk i mina obefintliga muskler i morgon... Heja träning!


Jag är lite ledsen vad gäller en av mina före detta bästa vänner. Jag anser att hon har trasslat in sig i något väldigt dåligt. I något som hjärntvättat henne totalt och som fått henne att bli blind. Att en människa kan få en annan att bli så totalt förvrängd och förändrad övergår mitt förstånd. Denna annars så sprudlande och spralliga tjej har blivit bitter och allvarlig och ser alla människor som fiender som enbart är ute efter att förstöra hennes liv. Ungefär som Gollum som gömde sig med sin älskade ring nere i en grotta och som misstänkte alla för att vilja ta den ifrån honom. Precis så har hon blivit...

Det spelar ingen roll vem som än säger något för att få henne att öppna ögonen, om det så hade varit hennes mamma... Hon skulle välja honom. Fortsätta tro blint på vad han säger trots att han är en tredje gradens mytoman. Han kommer förstöra henne liv och det är så tragiskt att jag inte kan göra ett skit åt det. Jag antar att hon är jävligt förbannad på mig nu men det struntar jag i! Vill hon välja att tro att jag ljuger så är det helt och hållet upp till henne men jag ser faktiskt ingen anledning till att ljuga om mina misstankar.
De enda som försöker skilja dem åt är antingen knasiga tjejer som är ute efter hans piece of ass eller folk som faktiskt bryr sig om henne och vill att hon ska få en chans till ett bättre liv. Och jag vill inte under några omständigheter ha honom!

Om jag råkat ut för en kille som han hade jag kört över honom med min cykel med detsamma. Straffat honom för alla gånger han varit otrogen och tryckt ner honom ordentligt i asfalten för alla gånger han ljugit mig rätt upp i ansiktet. Tack och lov har jag haft turen att slippa undan såna fruktansvärda människor och jag hoppas innerligt att jag aldrig kommer behöva råka ut för någon sådan...

Med ett lättat hjärta är det dags för att sova!
XoXo/Cecilia

Inga kommentarer: