måndag 18 oktober 2010

Rolig start på veckan

Hej på er!
Jag drömde mycket inatt och runt klockan fem vaknade jag av att jag missat bussen till skolan och sumpat chansen att få vara med på inledningen av estetveckan. Mycket ångestframkallande, så därför var det en lättnad när jag förstod att det var en dröm. :)
Några timmar senare gick jag upp, gjorde mig redo för en ny skolvecka och hann faktiskt med bussen. ;)

Jag älskar att få leka och spela teater och det var precis vad vi fick ägna förmiddagen åt. Uppvärmningslekar, improvisationsteater och uppspel med hjälp av musikstycken = mycket skratt. Jag ångrar lite att jag inte valde inriktningen med Estetiska uttrycksformer, det kanske finns någon fristående dramakurs i hur man kan jobba med barn som jag kan läsa vid ett senare tillfälle? Den som lever får se... :)
Hela veckan ska ägnas åt just detta och på fredag ska vi ha uppspel av alla våra collage. Weei!

Tog en lång shoppingtur på jobbet när jag kom tillbaka till Mönsterås, så nu har jag inhandlat diverse nyttigheter. Jag har nämligen inte varit nöjd med vågens senaste viktvisningar så jag har bestämt mig för att leva någorlunda nyttigt den här veckan. Och med någorlunda nyttigt innebär att jag tänker unna mig lite fika då och då.
Nu till exempel ska jag promenera hem till mina kära päron för lite kaffe och ostkaka. Man lever bara en gång, och så länge man har en bra balans i ätande-motion så behöver man inte oroa sig. Inte jag i alla fall. ;)

Hej på en stund!
XoXo/Cecilia

Inga kommentarer: