tisdag 12 oktober 2010

Romantik vid havet

Idag var jag en sväng inne i Kalmar och fick en grupptenta i grammatik avklarad. Ungefär så svårt som jag trodde men jag är ganska övertygad om att vi klarade den. :)

Hann med en fika på Ekelunds konditori innan jag tog bussen hem.
Jag saknar att få ha lite gemenskap med mina klasskompisar. Det är inte alls detsamma nu när vi aldrig är inne i skolan och dessutom blir det svårare och svårare att ta sig för skolan för varje dag med hemmastudier som går... Vi har långt ifrån mängden skoluppgifter att fixa för att kunna fylla ut alla 35 timmars självstudier vi så generöst har blivit tilldelade per vecka. Tack Linnéuniversitetet! *s*
Vänta bara till våren, då lär jag gnälla över att vi har för lite självstudietid. Lagom är bäst... :)

Eftermiddagen har varit full med äventyr och för att göra en lång historia kort; detta har vi gjort sen vi kom hem från dagis och skola idag:







Jag blir så osäker på mig själv. Är det självsäkra spelet jag spelar verkligen ett spel? Tänk om jag verkligen har gått och blivit så självsäker som jag försöker låtsas att jag är? Skulle jag vara bekväm med det? Jag vet inte riktigt...

Sover på saken helt enkelt!
XoXo/Cecilia

Inga kommentarer: