fredag 15 oktober 2010

Sandslottsarkitekten Cecilia Brötte

Hej på er!
Här sitter jag och ugglar precis som alla andra kvällar vid den här tiden. Varje kväll tänker jag lägga mig tidigt och varje morgon förbannar jag mig själv för att jag inte kom i säng förrän efter mittinatten i alla fall... *s*
Sömn är enormt viktigt, inte minst den här tiden på året! Och med tanke på att Kelly vaknar relativt tidigt varje ledig dag så har man ju kanske inte den orken man skulle vilja ha för att kunna hålla igång med lek och bus... Nåja. Nu sitter jag här igen i alla fall och det är för sent för att planera en tidig kväll.

Vi var ute och flängde på lekplatsen idag på förmiddagen. Det var rysligt kallt i luften men solen värmde i ansiktet där jag satt på kanten av sandlådan och jag kom på mig själv med att plötsligt vara stormförälskad i hösten. Det pirrar i magen av alla färgglada löv och luften är så berusande frisk att jag nästan börjar undra om det är vårkänslor på väg. Höstkänslor?

Nåja, jag tyckte att det var jättefiffigt att bygga sandslott just idag. Jag och min barndomsvän Maria brukade sitta med hennes storebror i deras sandlåda när vi var små och titta på när han byggde stora städer i sanden. Jag var lika förtrollad varje gång!
Nu kom det sig dock så att Kelly inte alls var lika entusiastisk som jag, så detta var vad jag hann bygga innan fröken Kelly a.k.a. Godzilla stampade ihjäl det... *muttrar*


Godzilla

Jag har varit extremt effektiv idag. En riktig hemmafru om ni frågar mig. Alla fönster putsade, mina sovrumspersienner våldsamt bojkottade (de gick sönder igår och det finns inget värre än ständigt nerdragna persienner!), alla synliga ytor avtorkade och dammade, balkongen städad på smuts och döda blommor, golven dammsugna och torkade, flera maskiner tvätt tvättade, diskberget diskat. Efter denna utmaning kanske det inte var så underligt att jag valde pizza framför avancerad matlagning... ;)

Nu är det faktiskt som så att jag tänker påbörja nedsläckning av dumburk. Sov sött!
XoXo/Cecilia

Inga kommentarer: