lördag 9 oktober 2010

Spårlöst försvunnen

Godkväll kära läsare!
Har ni haft en bra helg? Min har faktiskt varit väldigt bra men med en hel del dåliga inslag.
Bad thing no 1: Min röst.
Den försvann helt igårkväll så jag har fått spendera det senaste dygnet i tystnad med enbart viskningar och teckenspråk som enda kommunikation... Jag vet, att viska med dåliga stämband gör dom inte bättre men att försöka prata är både ansträngande och något smärtsamt. Ikväll ska jag pimpla varmt honungsvatten och knapra halstabletter i hopp om att rösten behagar återvända i morgon...

Jag har fina Nathalie på besök. Det är viktigt att ha vänner när livet är svårt och jobbiga saker händer. Därför har jag tvingat henne att sova hos mig så jag får ta hand om henne riktigt ordentligt. Modersinstinkterna är bra att ha stunder som dessa. :D

Jag skulle ha tagit en utekväll med Sanna idag egentligen men jag ansåg inte att min kropp skulle orka med det i detta jäkla skick. Det känns förstås lite tråkigt men jag vet att vi kommer ta igen det snarast möjligt! :)

Vi har svullat tonfisksallad (tack Sanna för inspirationen till denna underbara sallad!) och ska spendera resten av kvällen med tända ljus, coca cola och film. I morgon kommer min fina prinsessa hem. Jag kan knappt vänta! :D

Ha en härlig kväll vad ni än har för er!
XoXo/Cecilia

Inga kommentarer: