torsdag 28 oktober 2010

What to do?

Det var en gång en tjej som satt och grät och klagade över att alla tyckte hon var en sån bitch. Min kära vän Sanna är tuff och slängde ur sig att då kanske det vore dags att rannsaka sig själv lite. För om nu alla tycker på samma vis måste det väl vara något som inte riktigt stämmer?
Det här har jag funderat lite på. Eftersom jag verkar ha samma effekt på alla jag möter, är det då mig det är fel på? Gör jag något fel eller möter jag helt enkelt fel människor?
Jag vill ogärna lägga skulden på mig själv, för jag anser att man behöver träffa någon som kan hantera en för precis allt vad man är. Men tänk om man träffar RÄTT och ändå lyckas stöta bort henne/honom? Det kanske bara krävs att man är på ett lite annorlunda sätt, en pytteliten justering i sin attityd, för att man ska lyckas?
Eller så gör jag som jag brukar, tar avstånd och lägger ner för att slippa falla för någon som säkerligen ändå inte kommer falla tillbaka. :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nu tror jag att Cissi behöver tänka om ;) Har du verkligen samma effekt på alla du möter? No way säger jag bara! De allra flesta du möter gillar dig för precis den du är, eller hur?! <3
Du själv gillar inte heller alla du möter?! Det är ett samspel och man lär sig något av alla man möter... Men visst kan man behöva fundera på sig själv ibland, möter man någon som är lite blyg och försiktig så kanske man inte ska vara för "mycke" om du förstår hur jag menar? Man ska alltid vara sig själv men också känna av lite hur den man möter är...

Jag har ett bra exempel: på kursen är vi en salig blandning med människor. Igår efter lunchen så satt alla tysta så kommer en kille och jag säger högt och tydligt: Hej Mattias, vad åt du för gott till lunch?
Han blev lite ställd men svarde så klart. Så hade jag inte kunnat göra mot den tysta, blyga tjejen som sitter mitt emot mig, jag är helt övertygad om att hon näst intill hade svimmat och aldrig mer velat komma tillbaka...

*kram*

Cezeline sa...

Nej jag antar att du har rätt. :) Det handlar ju om ett samspel och det jag egentligen behöver öva upp är nog att känna av personen jag möter... Tack! <3

Jag ser fram emot att få höra allt om ditt nya liv! :D