måndag 8 november 2010

Cecilia von Piff

Hej på er!
Jag vet inte vad ni tycker men jag är jäkligt nöjd med min nya bloggoutfit! Lite lagom höstig fast på ett trevligt vis. Ja, ikväll känner jag mig kreativ. :)

Idag var dessutom min första dag på skolan i Ålem. Jag var så jäkla nervös när jag hade lämnat av Kelly på dagis och styrde päronens gamla Volvo mot skolan där jag ska spendera de kommande fem veckorna.
Det visade sig dock bli en bra dag och jag är övertygad om att jag och min handledare ska trivas bra tillsammans. Han verkar vara en lugn och trygg person och det kan nog behövas när mina nerver börjar spåra ur... *s*
Klassen var lagom liten och väldigt mysig! Ja, det kommer bli en bra och lärorik VFU.

Just ikväll, efter att prinsessan somnat sött i sin säng, sköljde de där jobbiga känslorna över mig igen. Jag orkar inte med sånt just nu, jag behöver all ork och energi jag har för att kunna ta mig helskinnad igenom de här veckorna.
Jag borde veta bättre, borde inte ens tänka tanken. Men, det blir inte alltid som man tänkt sig och i ärlighetens namn är jag kanske inte så smart som jag skulle vilja vara...
Nej, det slår aldrig (läs: alltid) fel och jag borde inse att det bästa för mig är att sluta och bara vara. Men när de där envisa tankarna dyker upp i huvudet är det inte helt lätt att ignorera och stöta bort. Jag har ju så länge intalat mig själv att om man vill ha något så ska man kämpa för det också. Inte den här gången...
Jag kommer inte klara mig ur den här smeten om jag inte vaknar upp och inser att jag borde fokusera på något bättre...

Bra musik till exempel! Mest spelade låten i mina högtalare just nu kan ni lyssna på här!



Dags för skönhetssömn! :)
XoXo/Cecilia

2 kommentarer:

Jonna sa...

Nu provar jag kommentera igen! Förstååår inte vad jag gör för fel, men om du ser detta (vilket jag hoppas du gör) så lyckades det denna gången :D

Cezeline sa...

Grattis Jonna, äntligen lyckades det! :D