måndag 15 november 2010

I love måndagar?

Hej på er alla!
Jag har precis suttit här framför datorn och njutit av te och knäckebröd med räksallad. Lite yummie måste man få unna sig en måndagskväll som denna. :)
Jag hade velat ligga i ett varmt skumbad i minst en halvtimme (ligger jag längre än så klättrar jag nästan på badkarskanten av rastlöshet), lags ansiktsmask, målat naglarna i någon flashig färg och bara njutit men tiden räckte inte riktigt till... Typiskt!

Vi började dagen med en cykelutflykt med barnen. De skulle träffa en hög jämnåriga ungar från en annan skola i kommunen och göra lite uppgifter tillsammans.
Jag blev lite förvånad över skillnaden i språk och attityd mellan klasserna. De andra eleverna svor i var och varannan mening och var lite allmänt värre än mina små änglar. Det handlar kanske snarare om slump än att den aktuella skolan skulle vara stökigare... Eller så är mina små fjärdeklassare ovanligt lugna och snälla helt enkelt. Det är ju ingen omöjlighet. ;)
Vi hade väldigt roligt trots att det blev jäkligt kallt att stå där i skogen till slut. Dubbla vantar, vinterjacka och mössa hjälpte då inte mycket när det började blåsa storm! *muttrar*

I morgon är det dags för min första ordentliga lektion i klassen. Nu kan inte ana vad jag frivilligt valde att hålla i!

Grammatik...

Ja, så är det faktiskt. Och jag tror det kommer gå bra! :)
Nu är det snart dags för mig att sova. Kan behöva lägga mig i tid så jag tar mig upp i morgon. Knappast troligt... *s*
XoXo/Cecilia

Inga kommentarer: