onsdag 3 november 2010

Lust och olust

Hej på er!
Jag sitter med dagens första kopp kaffe, en handduk på huvudet och många lustar och olustar i kroppen.
Jag har lust att förändra mig, vilket jag också kommer göra idag! :)
Jag har lust att köpa en ny kamera och rädda resterande delen av året.
Jag har lust att köpa bil så jag slipper promenera genom snödrivorna hela vintern (sätter mig för guds skull INTE på en cykel när vägarna börjar bli isiga...)
Jag har lust att bara knäppa med fingrarna och förvandla min skitiga lägenhet till en skinande ren sådan.

Ja...
Vad jag inte har lust med är väl i stort sett att skriva på hemtentan.
Har heller ingen lust till att gå utanför dörren de närmsta timmarna, vilket jag ju måste göra om jag ska kunna förändra mig...
Jag har ingen lust att kolla kontot med risk för att magontet blir ännu värre.
Jag har dessutom definitivt ingen lust att städa min skitiga lägenhet (därav önskan om att bara kunna knäppa med fingrarna... *s*).

För att hinna med så mycket som möjligt idag måste jag nog ta mig i kragen, torka håret, sätta på mig ansiktet och klä på mig ordentligt för att promenera iväg till frisören. Det är dags att utnyttja mitt presentkort! :)
XoXo/Cecilia

Inga kommentarer: