torsdag 25 november 2010

Pimp my windows

Heey!
Jag hade verkligen planerat, ja det är sant, att promenera ut till dagis med fröken Liten i morse men insåg ganska snart att jag nog skulle råka missa bussen till på köpet.
Att gå i halv snöstorm med vagn och allt till andra sidan Mönsterås klockan sex på morgonen kändes mindre lockande till slut och jag smörade lite för min pappa som kom och hämtade oss när han ändå körde mamma till bussen. Det är tur att pappor finns!

I morgon ska jag dock gå, det har jag bestämt! De enda riktigt besvärliga dagarna är de när de håller till på Solhem eftersom jag råkar bo en bit därifrån... Men dagmamman bor ju bara en kvarts gångväg i snö härifrån och det står jag ut med så pass tidigt om morgnarna. :)

Martin var här och hälsade på idag och då passade jag på att ge honom en försenad födelsedagspresent och lite fika. Nöjd och glad gick han hem efter nån timme eller två och lämnade mig och Kelly ensamma med dagens middag: risgrynsgröt! Christmas is in the air! ;)

Jag kunde inte motstå frestelsen att riva runt lite bland mina julgrejer och vips så hade både en och två adventsljusstakar/lampor dykt upp i mina fönster! Tre hela dagar för tidigt dessutom!? Jag som brukar få ångest av blotta tanken på att ens börja fundera på julsaker före första advent... *s*
Jag tycker dock att de här "vanliga" ljusstakarna är så jäkla tråkiga och skulle så gärna vilja byta ut varenda en av dem!
Dessutom insåg jag att om jag ska kunna få upp resten av mina ljusstakar och belysningspiff behöver jag införskaffa mig en hel hög nya, jordade förlängningssladdar a.s.a.p.!

Nåja... I morgon är det fredag och det är en fullspäckad sådan! Dags för sängen mao...
XoXo/Cecilia


Inga kommentarer: