onsdag 29 december 2010

Bitterfittan på äventyr

Hej på er!
Jag hoppas julhelgen har varit lika bra för er som den varit för mig! Jag kunde ha skippat förkylningen men den lyckades faktiskt inte förstöra julen trots seriösa försök... *s*

Den här veckan känns den extra svårt att vara ifrån Kelly. Jag har känt mig jättelåg ända sen hon åkte och det vill liksom inte gå över riktigt trots att jag har massor av roliga saker att göra hela tiden! Jag saknar henne jättemycket...

Igår var jag i Kalmar med Martina, hennes syster Mikaela och hennes pojkvän. Efter en tur på Ikea och Baronen hade vi biljetter till nya Narnia-filmen. Jag har varken sett första eller andra filmen men tyckte att jag kunde ge den här en chans. Helt rätt för den var riktigt jäkla bra! Precis så att jag fick ett akut behov av att se de första filmerna a.s.a.p... *s*

Barnavdelningen på Ikea är inte bara roligt för de små!
Mikaela in action!


Idag hade jag en dejt med min kära vän Lina som är hemma från Lund. Vi tog en promenad in till köpingen för att fika lite. Eftersom Lilla Bageriet inte öppnat efter branden än fick vi tyvärr gå till Nelssons. Jag tycker det är jättemysigt att sitta där men de tar för jävla mycket betalt för inte särskilt överdrivet gott fika.

Saffranspannacotta med chokladbotten = väldigt god om man, som jag, är ett fan av saffran!
Varm choklad = en gång i tiden var deras varma choklad gudomligt god. Not anymore... Tydligen skummar de bara mjölken och lägger i en chokladbit (hört från en f.d. anställd) vilket jag anser vara långt ifrån värt trettioåtta spänn. Dåligt!

I julklapp fick jag två muggar med Marilyn Monroe köpta på Verners Husgeråd. En av muggarna var spräckt så jag gick dit med både mugg och kvitto i hopp om att få en ny. Icke!
Ägaren ansåg uppenbarligen att jag själv spräckt muggen eftersom "hon noggrant kontrollerar allt hon säljer så den var absoluuut inte i det skicket när den lämnade butiken". Vad i.....!
Jag blev så jäkla arg att jag bara lämnade muggjäveln och gick därifrån. Hon kan fetglömma att jag någonsin tänker handla där igen! I en sån här liten håla kan man inte bete sig så om man är rädd om sina kunder, det anser jag i alla fall.

På de allra flesta ställena byter de trasiga jävla grejer mot hela utan att tjafsa, det är jag vad jag kallar professionellt beteende.
Tydligen hade hennes extrapersonal (ja, för hör och häpna damen, det var inte DU som stod i kassan och därmed kontrollerade muggen innan den lämnade butiken!) slängt och dängt med dem under inslagningen och jag är övertygad om att sprickan inte hamnade där efter att den noga packats in i både papper och kartong. Skulle jag stampat på lådan med mina klackskor eller vad?! Förbannat jävla dåligt kundbemötande kallar jag det! Inget annat... *morrar*

Så, som ni hör. Bitterfittan Cecilia har varit ute på äventyr idag... *s*

Nu ska jag bädda ner mig i min efterlängtade säng. Det har varit tjejkväll här ikväll med både mat och massor av skratt så nu är jag trött!
Sov gott och dröm fina drömmar!
XoXo/Cecilia

Inga kommentarer: