söndag 19 december 2010

Ett spontant äventyr i snöstormen

Hej på er!
Long time, no see. Eller kanske var det inte så längesen, mer som det känns. :)
Jag har haft en väldigt härlig helg i alla fall och hoppas att du haft detsamma!
Fredagen ägnades åt jobb. Det var tänkt att vi skulle gå ut men jag orkade faktiskt inte. Ovanligt för att vara jag men det är väl helt enkelt så att man anpassar sig efter orken ju äldre man blir... ;)

Igår bjöd jag hem min kära Martina på middag bestående av baconlindad kycklingfilé, potatisgratäng och julmust. Underbart gott och jäkligt trevligt! :D
Helt spontant och alldeles oplanerat bestämde vi oss för att ta bilen in till Kalmar och skaka lite rumpa på Harrys. Fick med oss både Sanna och en vän till henne!
Det var förbannat mycket folk och en konstig, något aggressiv stämning på stället. Folk knuffades, provocerade, blev för fulla och hällde diverse starkdrycker över oss på dansgolvet men trots det så hade vi en kul kväll. :)

Från bröllopet jag serverade på för några veckor sedan. Här i full färd med att förbereda maten. :)


När vi hämtat ut våra jackor och skulle åka hem kom det fram en tjej till mig och frågade om min gröna klänning. Hon tyckte den var så snygg och blev jättebesviken när jag berättade att den var köpt för längesen och troligtvis inte fanns kvar i butik.
Hon avslutade samtalet med att berätta hur fin hon tyckte att jag var och pussade mig på kinden innan hon gick. :O
Tänk så lite man kan göra för att få en annan människa glad, och särskilt glad blir jag när en tjej ger en sån komplimang. :)
Tjejer brukar lägga mer energi på att tala illa om andra tjejer och kasta hånfulla blickar... *s*

Jag är så glad att vi överlevde bilfärden hem! Det blev världens snöstorm och man såg inte längre än en meter framför bilen! Jag fick köra i 40 hela vägen till Mönsterås och till och med det var nästan för fort... Vi klarade oss hem oskadda i alla fall!

Idag har jag beställt en julklapp till mig själv. Jag har funderat länge och räknat på om jag verkligen har råd. Idag bestämde jag mig för att ta mig råd och göra slag i saken.
God jul Cecilia önskar Cecilia! :D

Nu måste jag ta tag i mitt liv och städa mitt ganska så stökiga/skitiga hem.
Idag kommer Kelly hem och jag kunde inte vara lyckligare! Min vackra prinsessa... Vi ska ha så mysigt! Äta pizza, klä julgranen och göra julgodis. :D

Trevlig 4:e advent på er allihopa!
XoXo/Cecilia

1 kommentar:

Fredrik sa...

Hoppas ni får till en fin julgran!!
Kram