onsdag 15 december 2010

Finito!

Godkväll alla härliga typer där ute!
Idag har jag gjort min allra sista dag i skolan och det kändes helt klart ganska deppigt när jag sa hejdå till alla underbara små barn för att veta att jag kanske inte får träffa dem igen!
Jag fick så mycket fina små saker, teckningar och en alldeles underbar liten bok med bilder och texter från alla barn.
Läs bara detta rim som en liten tjej skrev till mig! Jag skrattade så jag tjöt, dels för att det var så fyndigt, tokigt och så väldigt fint!

Cecilia är snäll
och utan nåt gnäll
Hon är så rar
Hon är nästan som en far
Cecilia hon är söt
Nästan som en nöt (fast sötare)
Cecilia hon är bäst
utan protest
Nu är det slut för mig
så tack och hej!

Fick toppenomdöme från min handledare och han frågade till och med om jag kunde tänka mig att ställa upp som vikarie i klassen vid behov. Jag behövde ingen längre betänketid där så att säga! :D

Fixade och trixade med min observationsuppgift när jag kom hem och jag blev färdig så snabbt att jag till och med hann promenera hem till päronen för att dricka kaffe, prata och pyssla lite.
I morgon runt lunchtid har jag tidsinställt en inlägg med bild och mall på sötaste julpysslet som ni bara måste prova på! :)

Idag har jag tagit ytterligare vuxenansvar och skaffat mig en hemförsäkring.
"Men en hemförsäkring måste man ju ha om man har minsta lilla vett bakom skallbenet" tänker nog många nu och ja, jag kan bara hålla med!
Men faktum är att Martin tog med sig hemförsäkringen när han flyttade ut och det har inte slagit mig att jag därmed stod helt utan...
Nåja, idag har jag åtminstone skaffat mig en bra hemförsäkring som omfattade både det ena och det andra. Pluspoäng till mig? *tss*

I morgon bär det av in till Kalmar igen efter många veckor utan långa bussresor och kalla lokaler. Jag fick lön idag så jag måste dessutom in till stan och köpa lite mössor och andra nödvändigheter. Kommer nog bli en bra dag...
Nu är det dags för mig att sova. Bjuder på en härlig låt med Craig David - mannen med en röst man skulle kunna vakna upp till varje dag... *s*
XoXo/Cecilia




Inga kommentarer: