torsdag 23 december 2010

Födelsedagsfirande

Hej på er alla!
I morgon är det julafton och jag kan inte riktigt fatta vart tiden har tagit vägen! Året har passerat i en jäkla fart och snart är vi inne på ett nytt, spännande år med nya utmaningar. :)

Idag tog vi en tur till affären för att inhandla det sista som behövs för att klara helgen utan fler affärsbesök. Det blir ju alltid lite krångel när affärerna har stängt och då är det lika bra att ladda upp så man slipper paniken. :)

Några timmar senare, efter pannkaksmiddag och hårflätande gav vi oss ut i snöyran tillsammans med pappa Martin med sikte på mina föräldrars rosa lilla hus.
Jag hade Kellys kalas här hemma förra året men det är ganska lite plats och ganska få sittplatser så vi bestämde oss för att hålla till hos mina föräldrar i år.
Igår bakade jag rulltårta och kanelbullar hela kvällen och idag stod jag och rullade chokladbollar för fulla muggar.
Hos päronen spritsade jag jordgubbsgrädde (jag kan verkligen rekommendera Arlas smaksatta grädde. Underbart god!) på rulltårtan och dekorerade varje bit med rosa-lila hjärtströssel och gelégodis. Tjusigt värre och jäkligt gott! :)

Kelly var helt till sig över paketberget som väntade henne efter fikat. Vi är ju många som köper presenter till henne så trots att jag bestämt mig för att försöka hålla henne undan bortskämdheten är det inte alltid man lyckas... *s*
Hon fick så mycket fina saker!
Böcker, smurfhus med tillhörande figurer, pussel och en supermysig morgonrock var bara några av tillskotten i pryllagret men det allra viktigaste och mest efterlängtade var ändå presenten från mormor och morfar; Hello Kitty-datorn. Som hon har tjatat!


Den är förstås från 5 år men jag anser att det aldrig är för tidigt att börja lära sig bokstäver och siffror! Superpedagogisk och supermysig grej det här! :)

Vi var hemma väldigt sent och det tog knappt en minut för Kelly att slockna efter att jag läst godnattsaga och stoppat om henne. Hjärtat... <3

Dagens glada: min lillebror Fredrik kom hem för att stanna över julhelgen! Jag har inte träffat honom på över tre månader och det var jätteroligt att få se honom igen! :)

Dagens sura: när jag vaknade kände jag mig superfebrig, svettades och hade frossa om vartannat, huvudvärk och jäkligt ont i bihålorna. Nu är jag mest täppt men jag hoppas innerligt att det går över tills i morgon! Det känns ganska meningslöst att sitta och äta massa gottigott utan att känna minsta smak... *s*

Dagens lycka: jag hämtade ut min julklapp till mig själv idag; min sprillans nya mobiltelefon. Vilken underbar skapelse! Jag satt och tittade på den ikväll. Bara tittade utan att sätta igång den, och hela jag blev alldeles varm inombords. Har aldrig reagerat så på något materiellt innan! Oroväckande... ;)

Nu ska jag bädda ner mig och se till att få lite sömn inför morgondagen. Sov sött!
XoXo/Cecilia

Inga kommentarer: