söndag 5 december 2010

Gratis är bäst!

Hej där i vintervädret!
Jag hoppas ni alla har haft en härlig helg so far! Idag har jag en underbar hemmadag med mig själv och Charlie. Sture är ute på vift, efterlängtat antar jag eftersom jag vägrat släppa ut honom i kylan.
På nätterna och när jag är borta släpper jag inte ut dem, speciellt inte efter att jag läste om katter som tappar delar av öronen när de är ute för länge när det är såhär kallt som det varit. Gaah!

Gårdagen var en mycket lyckad sådan. Tog bilen till Ikea och Modehuset för lite julklappsshopping så nu behöver jag inte stressa iväg till Kalmar dagen före julafton...
Tur det förresten med tanke på att vi måste fira julafton den dagen. Min stackars mamma var den enda på sitt jobb som inte fick semester över jul så vi har fått ändra om lite i schemat. Men, det blir vad man gör det till och en dag tidigare eller senare gör ingen skada! ;)

Avslutade dagen med en helkväll på Harrys med hela partygänget. Så jäkla roligt! Det var så mycket folk mot slutet att man stod som ett gäng ihopklämda sardiner på dansgolvet. Folk knuffades, tafsade och nästan armbågades för att kunna röra sig. Men även det har en viss charm... ;)
Innan vi åkte hem träffade vi på ett gäng killar som tyckte jag liknade Idol-Minna, fast med lite färre tänder. Haha!
De gav mig och Martina varsin halväten gyrostallrik med motiveringen att de hade beställt för sakens skull, inte för att de var hungriga. *s*
Nåja, gratis är bäst så vi tog tacksamt emot maten! :)

Det är konstigt vad man tänker mycket när man är på väg hem efter en utekväll. Det är liksom då man kommer underfund med att man faktiskt ska åka hem till en tom säng och det är då tankarna på det förflutna börjar spinna.
Personer man inte vill tänka på dyker upp och saknaden knackar på. Saknaden!!?? Jag vägrar sakna den där elaka människan, han förtjänar inte att saknas och jag kan inte för mitt liv förstå varför han fortfarande finns kvar i bakhuvudet!
Jag skäms och tycker det är jättepinsamt att ens bekänna detta. Men jag antar att det är naturligt. Människor man en gång älskat på riktigt försvinner aldrig ur minnet, så det är väl bara att gilla läget och låta honom finnas kvar där trots att hatet är nästan lika stort...

Kelly kommer hem ikväll! Jag ska hinna planera klart inför morgondagens lektion om vikingaskepp, dammsuga upp alla mina dammråttor och ta en promenad till päronen för att hämta min bil.
Den gick inte igenom besiktningen igår och jag blev så himla ledsen. Jag har slängt ut nästan 15000 spänn på mina bilar, till knappt någon nytta alls. Hyndan hade jag ganska länge men även den lades på hyllan. Bilar är väl helt enkelt inte min grej...
Jag tänker bara på vilken fin bil jag hade kunnat få för de där pengarna om jag bara sparat och inte haft så bråttom. Summan av kardemumman är alltså detta: man lär sig INTE av sina misstag. *tss*

Ha en fin söndag!
XoXo/Cecilia

Inga kommentarer: