onsdag 8 december 2010

Lite kärlek, lite tjafs och lite pengar

Just nu är jag jäkligt trött. Det har varit en jobbig dag, inte på ett dåligt sätt men jag har inte känt mig så fokuserad.
På ett enda futtigt, litet sätt ska det bli lite skönt att sluta praktiken: jag kommer få mer sömn (en eventuell andra sak kan vara att jag får mer tid och ork till bloggen. *s*).
Men that's it.
Jag är faktiskt jätteledsen över att det redan är slut. Jag har så mycket jag vill hinna göra och med tanke på de ynka två återstående dagarna hinner jag inte göra ens hälften av allt jag skulle vilja.
Jag har verkligen trivts så jäkla bra och jag riktigt stormgillar alla underbara barn och lärare på skolan. Alsterå is the real deal! :)

På fredag kommer min handledare för att kolla in mig när jag undervisar. Jag tror inte hon är en särskilt lätt person att bli bedömd av men jag tänker vara lika duktig som jag varit hittills och hålla tummarna för att även hon tycker jag är värd ett godkänt. :)

Usch... Jag och x:et rök ihop nu ikväll. Sen vi gjorde slut har jag blivit så mycket mer självsäker och står för mig själv och mina åsikter. Jag kan säga vad jag tycker och tänker och tar hellre en diskussion än att gå omkring och vara arg i tystnad som jag gjorde förr. Tänk så annorlunda saker och ting kanske varit nu om jag lärt mig allt det här för några år sedan! Så mycket energi man hade sparat!
Nåja... Jag tror inte att han riktigt kan hantera mitt "nya jag" och då blir det bara massa sura kommentarer som trycker igång mina bitch-funktioner ännu mer.
Efter mycket om och men lugnade vi dock ner oss båda två och nu är allt som det ska igen antar jag...


Kelly har kommit in i måste-veta-allt-åldern och frågar så himla mycket nu. "Varför det" är tydligen en perfekt fråga efter varje mening jag uttalar... *s*
Snart är det dags att ge nappen till Tomten. Hon har den bara när hon sover jag och vet att hon kommer klara sig utmärkt utan den. :)
Jag har börjat fundera på att snart prova på att låta henne sova utan blöja på natten. Det gäller att jag laddar upp med massor av bra plastad frotté (den från IKEA är inte särskilt bra tycker jag) som räddar sängen från eventuella olyckor. Nattblöjan är ofta helt torr ändå och då känner jag att det nog snart skulle fungera helt utan.
Hon har blivit så stor min vackra lilla tjej! <3

Nu är det bara två dagar kvar till det efterlängtade julbordet på Helen & Jörgens! Vi var tio från början, minskade till fyra på bara en timme men har nog ökat med ett par i antal igen. Huvudsaken är att det blir av, som jag har längtat!
Och som en räddare i nöden kom KLT med återbetalning för mitt inskickade gamla årskort (de har bytt ut korten) igår så jag slipper skrapa ihop mina sista ören för att ha råd.
Jag tycker om att få pengar från oväntat håll! ;)

Dags att sova! Natti natti!
XoXo/Cecilia

Inga kommentarer: