fredag 24 december 2010

Nu är det jul igen

Hej på er alla!
Jag antar att ni, liksom jag kommer ha fullt upp hela dagen. Jag vill ändå passa på att önska några saker. :)

1. Försök slappna av och bara njut över att få vara tillsammans med de ni tycker om!

2. Drick ingen alkohol! Julen är barnens högtid och jag blir lika ledsen varje gång jag hör om barn som råkar ut för fulla föräldrar och annan släkt under julen. Dumt är bara förnamnet...
De märker mer än man tror och även om man blir kärleksfull och kramig på fyllan känner barnen obehag inför denna främmande människa...
Året är fullt av massa helger att dricka alkohol på så välj en annan än den här!
Självklart håller jag mig nykter!

3. Glöm inte Kalle Anka! Hur trött man än är på dessa avsnitt så ser jag det som ett måste på julafton, att krypa ner i soffan och titta på Kalle Anka och hans vänner. :)


Vi ska besöka Martins föräldrar för en julfika nu under förmiddagen och därefter bär det av hem till mina föräldrar för lite julbord.
Mamma åker och jobbar vid tre så eftermiddagen/kvällen blir relativt lugn och utan något traditionellt firande...

Ha en underbar dag och ta hand om varandra!

God jul!

Inga kommentarer: