söndag 12 december 2010

Sammys äventyr!

Hej på er!
Idag är det den tredje advent och dessutom sista dagen på mammaveckan. En bra och dålig dag med andra ord...
Igår var vi ute och lekte i snön för första gången den här veckan. Det funkar inte riktigt med tidsplaneringen när man kommer hem från dagis och skola men så länge man kan ta igen det på helgerna är det bra! :)
Byggde årets första (och förmodligen sista...) snögubbe och åkte lite pulka. Det är inte klokt så roligt det är med snö när man får chansen att leka i den. :D

Tanken var att vi skulle åka till Oskarshamn och fika med lite gamla klasskompisar från gymnasiet idag men så kom strandabladet med information om bio.
Sammys äventyr, barnfilmen om en liten sköldpadda, går i Mönsterås idag och jag kände genast hur kluven jag blev.
Efter en stunds funderande lämnade jag dock återbud till fikan och bestämde mig för att ta med Kelly på filmen. :) Det blir lite bättre med dagsplaneringen också eftersom hon ska hem till sin pappa i em.


I detta nu ska vi klä på oss och åka iväg till mina föräldrar. Jag måste sy ner Kellys lucialinne och se till att det passar inför morgondagens lucia.
Tråkigt nog har de inte någon uppvisning för föräldrarna, annars hade jag givetvis valt att titta på Kellys luciatåg istället för att åka och titta på mina härliga små fyror. Nåja, jag kommer förmodligen få titta på otaliga mängder luciatåg genom åren. :)

Ha en härlig söndag!
XoXo/Cecilia

Inga kommentarer: