torsdag 2 december 2010

Vitt, vackert och vingligt

Hej på er!
I morgon är det redan fredag och jag har en hemmakväll planerad! Jag får panik när grejer inte ligger där de ska, när tvätten inte har tid att tvättas (snarare jag som inte har tid att tvätta den...) eller när jag känner att soffan inte är tillräckligt utnyttjad på ett tag... *s*

Dessförinnan har jag en härlig praktikdag att ta itu med. Gilla!
Idag var vi ute på vift, promenerade till och från Ålems kyrka för adventsgudstjänst. Det föddes en stor fråga i mitt huvud när vi satt där på de kalla kyrkbänkarna och lyssnade på babbel om Jesus.
Måste man vara djupt troende, dvs tro blint på alla berättelser om Jesus, för att bli präst? Det vore ju faktiskt ganska falskt att stå där och predika om något man inte riktigt tror på, eller vad säger du?

Jag måste säga att jag gillar snön. Så länge det är lagom kallt ute och snöflingorna liksom dalar ner sådär vackert i långsam takt mot marken, då gillar jag den extra mycket.
Men när det blåser halv storm och små, små flingor (i stil med små sandkorn) attackerar från himlen och man kämpar för sitt liv med att hålla sig på benen och inte halka omkull och slå ihjäl sig, då gillar jag den inte särskilt mycket alls... *s*

Ikväll var jag och simmade en sväng med Jonna. Pratade massor av viktigheter och hade några trevliga timmar i värmen innan vi gav oss ut i kylan igen.
Flörtade lite med ett stycke ögongodis i bubbelpoolen men kunde inte riktigt avgöra om jag visste vem han var eller inte.
Ångrade bittert att jag inte stannade kvar i poolen och pratade med honom istället för att ut och frysa! *fnyser*

Dagen avslutades med min nya favorit: Keldas tomatsoppa.
Toppa med lite ost och créme fraiche och så har man en totalt underbar snabblunch/middag/mellanmål/whatever.

Denna kräver ett uttryck á la Marika:
yummi yummi yummi, I've got love in my tummy! :)


Nu ska jag bädda ner mig och vila upp mig inför veckans sista galna dag med barnen. Bara en vecka kvar nu. Ofattbart...
XoXo/Cecilia

2 kommentarer:

Anonym sa...

keldas tomatsoppa är galet god:-) fast det där med creme fraiche har jag aldrig provat, det måste jag testa!!

Cezeline sa...

Det tycker jag absolut att du ska! Den blir lite krämigare och ännu mera galet god. ;)