torsdag 6 januari 2011

Cecilia vs. stämbanden

Hej på er!
Jag sitter här och lider. Jag är så trött att jag nästan börjar få huvudvärk, halsen känns svullen, rösten vägrar bli bra och förkylningen blir värre.
Jag kanske inte borde tycka så synd om mig själv eftersom min stackars mamma ligger i maginfluensa men då kommer vi till nästa punkt på dagordningen: tänk om vi blivit smittade och magsjukan bara ligger och väntar på att få gå till attack så fort den får chansen! De var ju barnvakt åt Kelly igår och då var min mamma fortfarande frisk.
Jag var också där en sväng efter jobbet och drack lite kaffe och det borde ju räcka för att ha blivit smittad?! Ska man behöva isolera sig i tre dagar ifall att man råkat bli smittad och ställa in både jobb och andra planerade grejer?

Vad jag vet så smittar såna där sjukdomar innan det brutit ut på smittbäraren och då innebär ju det att mamma borde kunnat smitta oss? Äh vafan... Ingen idé att oroa sig egentligen. Kommer det så kommer det men jag kommer kämpa emot med både klor och huggtänder för att slippa!

Åter till min envisa röst... Det är sjätte dagen i rad med hesheten vid min sida och jag måste erkänna att jag är jäkligt trött på det nu! Ge mig min röst tillbaka! Jag knaprar halstabletter, dricker kamomillte, sveper in mig i sjalar i äkta taliban-style (minus vapnet kanske)...:... och försöker på alla sätt bli bättre. Ja, det mest uppenbara problemet är väl att jag inte kan vara tyst egentligen. Och att hostan inte går över.
Ja, idag är jag gnällig...

Nathalie ställde upp och var barnvakt åt Kelly medan jag spenderade dagen på jobbet. Bättre vänner än de jag har kan man helt enkelt inte ha! <3
Eftermiddagen spenderade vi i Timmernabben med Nathalie och hennes katter. Massa mys... :)
Dags att sova! Sweet dreams...
XoXo/Cecilia

Inga kommentarer: