onsdag 26 januari 2011

Effektivitet på högsta nivå!

Hej alla!
Idag har jag verkligen varit effektiv, ja det är helt sant! Nu ikväll är första gången på hela dagen som jag sitter i min datastol och ugglar. Istället har jag ägnat mig åt att skriva ihop schema till barnomsorgen (eftersom skolan vägrar lägga ut ett rätt schema från start... *s*) och pluggat i flera timmar. Jag blev faktiskt nästan klar! :)
Ett besök hos Martin och Kelly var ett skönt avbrott från pluggandet och jag fick hjälpa till att pussla alla hennes pussel. Han bjöd på Ben & Jerrys-glass dessutom! Mycket imponerad av att han har såna grejer hemma. Visserligen vet jag att det inte är han som köpt den... ;)

Nu ikväll och efter att jag pussat och kramat min vackra prinsessa hejdå, har jag spenderat ett antal timmar med alla mina fina tjejer i Sannas underbara soffa. Vi har smaskat tekakor, pimplat kaffe och tryckt i oss en hel del onyttigheter precis som vanligt.
Massa skratt och skitprat om allt mellan himmel och jord är också obligatoriskt på dessa kvällar och trots att stackars Nathalie fick magsjukeliknande symptom mitt i allt så var det en väldigt lyckad kväll. Tack! <3

Jag har suttit och funderat lite på livet. Jag tror jag beskrivit livet som ett pussel i något av mina hundratusentals inlägg innan, och det är precis så det känns!
Livet är ett pussel med tusentals bitar som ska sättas på rätt plats.
När man tycker att man har placerat alla bitar där de borde sitta så tillkommer det eller försvinner bitar som måste få plats i sitt livspussel. Bara att börja om alltså! Fast det är nog det som är grejen, livet är ett pussel som aldrig någonsin kommer pusslas färdigt eftersom det ständigt tillkommer personer eller händelser som ska placeras in.
Jag gillar verkligen att utmana mig själv och välkomnar alla nya pusselbitar med öppna armar. <3

Jag känner mig lite hungrig men eftersom det är en omöjlighet efter kvällens svullande så tänker jag bädda ner mig och sova bort hungerkänslorna istället. Då blir det extra gott att äta frukost! ;)
Det är mycket på schemat i morgon med både städning, klippning, solning, betalning av räkningar, pluggande och en tur till Kalmar där jag ska shoppa och spendera natten. <3
Sov sött kära läsare!
XoXo/Cecilia

Inga kommentarer: