måndag 24 januari 2011

I remember love

Hej på er!
Här sitter jag i Kalmar med massa tankar och måsten. För det första så måste jag läsa en bok inför föreläsningen i morgon, ett väldigt sällsynt fenomen i Cecilia Bröttes liv. Jag har nämligen för vana att "glömma" att läsa dessa jäkla böcker och ägna mig åt roligare saker... *s*
Det är tur att man faktiskt klarar sig alldeles utmärkt i alla fall!

För det andra är jag lite sur på mina ögon som plötsligt har bestämt sig för att orsaka ett brytningsfel eller nåt annat jäkla skit som innebär att jag måste punga ut med en massa pengar på en synundersökning och i allra värsta fall ett par glasögon! När man knappt ser texten på en sextiotumsteve är det riktigt illa... *s*
Inte för att jag inte vill ha glasögon, det finns hur mycket snygga bågar som helst men det är just det där med min småländska snålhet som sätter käppar i hjulet för mig. Jag VILL inte behöva betala tusentals kronor för att mina ögon börjat strejka men om det är vad som krävs för att jag ska kunna se skärmarna på föreläsningarna i skolan ordentligt så är det ett måste!

Igår åkte Kelly till sin pappa igen och jag har en hel vecka för mig själv. Blandade känslor, I may say... Hon var så ledsen när jag skulle åka, ville inte sluta kramas och började gråta när jag stängde bildörren. Fy f*n vad det svider i hjärtat och det är inte lätt att le och vinka glatt då... *s*
Nåja, jag vet ju att allt är glömt och förlåtet bara minuter efter att jag åkt. :)

Jag tog bilen till Kalmar för att spendera några dagar hos Kim. Jag är fortfarande i chock över att det känns så jäkla bra! Jag är imponerad över mig själv för att jag kämpar på och lyckats med att inte sätta en massa dumheter i huvudet på mig själv.
Jag är fast besluten vid att blunda för vad som eventuellt kan hända i framtiden och bara fokusera på nuet. Och nuet känns alldeles underbart!
Jag känner mig så hemma med honom. Han är precis en sån kille jag har letat efter, stämmer överens med min avcheckningslista så att säga... ;)
Jag är övertygad om att vi kommer ha så jäkla kul tillsammans och jag hoppas innerligt att det här inte kommer ta slut på bra länge... Jag behöver någon som honom. <3



Nu måste jag verkligen ta tag i min bok om Sociokulturella ramar för barns utveckling. Det är perfekt att inte vara hemma när man måste plugga! Då finns det ingen risk för att en massa måsten i hemmet känns viktigare än böckerna... *s*
Ha en underbar måndag kära läsare!
XoXo/Cecilia

Inga kommentarer: