lördag 22 januari 2011

Kvalitetstid deluxe

Hej på er!
Idag har vi haft en underbar dag på alla sätt och vis!
Tog en sväng till Leos lekland med Vickan och Hannes. Galet mycket folk och jag blev en smula chockad innan jag tänkte efter och kom på att det faktiskt var barnbidrag och lite sådär nu i veckan. Inte konstigt att alla satsade på att åka till leklandet och rasta sina barn just idag då! *s*

Under tiden vi var där ropade personalen ut i högtalarna att det var en bil med två hundar i som larmet hade gått på. Detta la jag på minnet och blev självklart tvungen att ifrågasätta detta när vi kom ut och var på väg mot bilen.
Vände mig mot Vickan och undrade lite varför man tar med sig sina hundar när man ska spendera hela dagen på leklandet. Vid närmare eftertanke kanske det var ganska smidigt om nu hela familjen ville ha en utflykt utan att behöva åka hem och rasta hundarna...
Nåja, grejen var att mannen som ägde både bilen och hundarna stod bara några meter bort och alltså hörde min undran. Han blev visst lite sur på mig och sa något i stil med att det ju faktiskt var därför han stod där ute vid bilen och väntade. *hoppsan*
Ibland är det en jäkla nackdel att prata innan man tänker och att vara en aning för högljudd på samma gång... Pinsamt!

Hängde på våra fina vänner hem för lite middag och mys som avslut på dagen. Vi åt tacos, barnen tittade på Lilla Sjöjungfrun och vi mammor satt i köket och lyssnade på musik, pratade skit och drack ett glas vin. Rött! Jag har verkligen lärt mig tycka om rödvin och det känns faktiskt som ett litet vuxenpoäng... ;)

I'm a real fikaholic!
Vackra Kelly med sina efterlängtade varma chips :)
Charmknutten Hannes
Mys i soffan. Svar: Ja, de var väldigt trötta båda två, annars skulle de aldrig suttit såhär lugnt och stilla... ;)


Kelly somnade sent ikväll men eftersom det är lördag så tycker jag det var okej ändå. :)
Hon är så fin min lilla brutta! Hon har dessutom kommit in i den berömda kiss- och bajsåldern och allt är numera bajs.
- Mamma, säger hon,
- Ja? säger jag.
- Du har bajs i örat, svarar hon och skrattar högt.
Mycket mysigt... ;)

Sen hon somnade har jag unnat mig lite kvalitetstid med mig själv. Duschat, rakat benen, färgat ögonbryn och målat naglar. Oh yeah så fräsch jag känner mig nu! Bara skönhetssömnen som saknas för att jag ska vara fulländad... *s* :P

Ha nu en underbar natt så hörs vi snart igen kära läsare!
XoXo/Cecilia

Inga kommentarer: