onsdag 19 januari 2011

Spakväll i gräddhyllan!

Hej på er!
Long time, no see som jag brukar säga! Fast ni kanske börjar vänja er vid det här laget? Jag har till och med tröttnat på att ursäkta mig, det är nog bara så att jag är inne i en period då så mycket annat känns viktigare än att boka upp sig framför datorn. Eller något. Fast klart jag saknar bloggandet många gånger! Jag har så mycket i huvudet som förtjänar att komma ut... *s*

Ikväll har jag och Martina tagit min Opel till Mönsterås kommuns egen lilla gräddhylla - Timmernabben - för att köra lite spakväll hos Nathalie. Mycket trevligt med både ansiktsrengöring, peeling och massa gottigott och skratt. Mys på hög nivå! :)

I måndags var det terminsstart för AU2 och vi fick återse många gamla ansikten.
Träffade på mr Öland för första gången på ett år och insåg att jag måste fått en knäpp då. Not my type at all och han kändes som vilken anonym klasskompis som helst. Wunderbart! Kanske har med att göra att jag faktiskt träffat någon som är så mycket bättre på alla sätt och vis! :D
Så den här terminen kommer gå som en dans på den sociala biten. Like a lot!

Kim var hemma hos oss en sväng igår. Han och Kelly satt och målade med vattenfärger vid lilla frökens pyttelilla bord och han hjälpte mig med avloppet i köket. Jag gillar händiga killar... ;)
Trivs så bra i hans sällskap! *fånigt leende*

Igår träffade vi våra nya studiegrupper och jag är helnöjd ännu en gång. Härliga tjejer hela högen och trots att två av brudarna är gravida och en av dom med all sannolikhet kommer sluta tidigare än förväntat så kommer det bli en bra vårtermin, det känner jag ända ner i fotknölarna... :)

Idag hade vi sovmorgon men klockan kvart i åtta ringde två personer från Mönsterås Bostäder på min dörr och berättade för mig att jag skulle flytta undan möbler och massa för att Dexnet skulle komma hit och installera fibernät och grejer. Bra att få det gjort men jäkligt bittert att det skulle behöva göras just idag!
Jag och Kelly satt dock i soffan och tittade på Boog & Elliot medan grabbarna borrade, borrade och borrade så jag nästan trodde väggarna skulle rasa... *s*

Nu ikväll har jag ett ytterst viktigt projekt att starta upp: min hemtenta! Den ska vara inlämnad på fredag och jag har skjutit upp det alldeles för länge redan... Typiskt mig!
Ikväll ska jag dock sätta igång och i morgon har jag några barnlediga timmar på mig på dagen. Det kommer nog gå bra, bara man tänker positivt! :D

Nu önskar jag er världens bästa kväll alla goa läsare!
XoXo/Cecilia




Inga kommentarer: