söndag 16 januari 2011

What is love?

Godkväll!
Hoppas ni haft en lika bra helg som jag har haft?
Igår var jag ute med tjejerna och skakade rumpa på Harrys! Jätteroligt såklart men jag kände inte att det blev det där lilla extra som gör att man vaknar med ett leende på läpparna och tänker tillbaka på hur jäkla roligt man hade och vilka galna typer man pratade med. Men att dansa är helt klart livet och kommer nog göra att jag lever lite extra länge... ;)

Jag stannade kvar i Kalmar över natten och kom inte hem förrän någon timme innan Kelly kom hem.
Nyårspojken. Kim är hans riktiga namn, ja för tro det eller ej så är Nyårspojken bara ett påhitt från min sida... *s*
Vi har så jäkla roligt hela tiden! Vi kan prata flera timmar i sträck och ändå vara långt ifrån färdiga. Vi har samma sorts humor, tycker om att göra samma saker, tycker och tänker likadant om väldigt mycket och tycker dessutom väldigt mycket om varandra.
Han är dessutom lammkött jämfört med de andra killarna jag träffat på ett mer seriöst plan innan, bara ett enda år äldre än jag men det ser jag som ett jättestort plus!
Jag har kämpat och kämpat med mina negativa tankar som envisas med att dyka upp men jag har faktiskt kommit fram till en väldigt viktig och stor grej för att vara jag.
För första gången på evigheter är jag kär.

Man kan inte gå omkring och hela tiden vara rädd för att allt ska skita sig. Såklart det kan skita sig i framtiden men vi ska väl ändå leva i nuet?!
Man måste gå på magkänslan och när det nu äntligen för första gången på så himla länge bara känns rätt så skulle jag skämmas över mig själv om jag lät den här chansen slippa undan. Självklart finns det ju vissa saker som skulle kunna bli problem längre fram men i nuläget ser jag inte det som hinder.
Jag fångar dagen och njuter så mycket jag kan helt enkelt!



Kelly är äntligen hemma igen och jag ser verkligen fram emot en hel vecka med rutiner och mys! Jag har massor som ska göras och dessutom börjar vi den nya terminen i morgon. Ska bli spännande att se om bussen behagar komma i tid eller om jag ska bli tvungen att snubbla in i hörsalen sist av alla ännu en gång... *s*

Sov gott, dröm fina drömmar och kom ihåg att fånga dagen! I morgon kan det vara försent...
XoXo/Cecilia

Inga kommentarer: