lördag 5 februari 2011

Gettin' better

Hej på er!
Hoppas ni haft en underbar helg so far!
Kelly hade inte alls mycket feber idag när jag tog tempen på henne så det går åt rätt håll trots att slemhostan och förkylningen håller i sig... Bäddade ner henne i vagnen och tog en promenad förut bara för att få lite frisk luft. Härligt!

Kim har precis åkt tillbaka till Kalmar, han kom igårkväll och körde all in på fredagsmyset tillsammans med mig, Kelly och Natta. Vi käkade hemgjord pizza och tittade på barnfilmer tills Kelly somnade. Då högg vi in på chokladbollarna och spelade Allsång på skansen. Jäkligt roligt måste jag säga! Spelkvällar med folk man tycker om är grovt underskattade... :)
Martina kom förbi en sväng också och det blev en hel del fnitter innan brudarna åkte hem och vi bäddade ner oss i hopp om att få lite sömn.
Kelly har sovit väldigt oroligt de senaste nätterna nu när hon varit sjuk och kommit in ganska tidigt om nätterna. Inatt sov hon dock i sin säng till halv åtta då hon kom in och la sig bredvid mig en stund innan det var dags att gå upp och fixa frukost.

Jag är så otroligt rastlös, ni vet sådär att man tappar motivationen till precis allt. Man känner inte för att göra någonting trots att det kryper i hela kroppen och man bara längtar efter att kunna göra något roligt! Jag är ju så van vid att aldrig vara hemma en hel dag i sträck så den här veckan har varit den mest ineffektiva på väldigt länge. Hemmafru är definitivt inte ett "yrke" för mig, jag måste ha lite action i vardagen för att stå ut! ;)
I morgon åker dock prinsessan till pappa Martin och trots att jag kommer sakna henne like crazy så kommer det bli väldigt skönt att kunna gå i skolan, ha tjejkvällar, spendera tid hos Kim och allt annat viktigt som jag behöver... :)

Nu är det dags att laga lite mat. Prinsessan har beställt pannkakor och ett berg av disk väntar på mig i diskhon. Heja heja!
XoXo/Cecilia

1 kommentar:

citronlime sa...

Har du sett denna??? ;)

http://www.mio.se/Vardagsrum/Inredningsdetaljer/Textilier_Vardagsrum/Marilyn-Prydnadskudde/